دز دومی‌های آسترازنکا یک هفته دیگر منتظر بمانند

مرکز بهداشت گیلان:

0 788

در حالیکه انتظار می رفت بعد از تعطیلات سال نو میلادی، واکسن آسترازنکا برای دز دومی ها  در کشور تامین شود اما با گذشت بیش از دو هفته از سال جدید، متقاضیان این واکسن همچنان چشم انتظار دریافت آسترازنکا هستند.

این درحالیست که «حسن رخشاد» مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان به مرور خبرداد: ازهفته آینده واکسن آسترازنکا در گیلان تامین می‌شود.

وی با تاکید به اینکه کمبود این واکسن فقط مختص گیلان نیست و موضوعی کشوری است افزود: سهمیه اهدایی واکسن آسترازنکا وارد کشور شده و از هفته آینده تزریق این واکسن فقط برای دزدومی ها و آن دسته از افرادی که با ارایه مدرک قصد مسافرت به خارج از کشور دارند انجام می شود و مابقی شهروندان می توانند سایر واکسنهای موجود تولید داخل را دریافت کنند.

رخشاد افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد مردم استان نوبت اول، ۵/۸۸ درصد نوبت دوم و ۲۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و دراین بخش رتبه اول کشور هستیم.

گفتنی است در حالیکه مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان تعداد متقاضیان دز دوم واکسن آسترازنکا در گیلان را عدد قابل توجهی ندانست، پیش ازاین دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد این افراد را ۵۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

امروز معاونت بهداشت استان تعداد مراکز و پایگاه های فعال واکسیناسیون در گیلان را ۴۵۴ مرکز اعلام کرد که از این تعداد ۲۱۴ پایگاه فقط در رشت خدمات دهی می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.