زباله گردی چالش مدیریت شهری استان

استقرار 7 جایگاه تفکیک از مبدا در صومعه سرا

0 1,053

در حالیکه روزهای گذشته استاندار گیلان از پسماند به عنوان بزرگترین تهدید محیط زیست گیلان یاد کرد و خواستاراجرای تفکیک از زباله در روستاها شد، امروز معاون عمرانی  فرمانداری صومعه سرا از استقرار ۷ جایگاه جمع آوری زباله خشک دراین شهرستان خبر داد.

داوود توفیقی با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا و تهیه مکان‌های مناسب برای جمع آوری زباله‌های جمع آوری زباله‌های خشک در صومعه سرا افزود: بازیافت و تفکیک پسماند از مبدا و آموزش‌های لازم از اهمیت ویژه‌ای  در مدیریت پسماند برخوردار است و با متخلفان و تخریب کنندگان محیط زیست دراین بخش به شدت برخورد می‌شود.

این در حالیست که مشکلات مدیریت پسماند در گیلان فقط به نبود مکانهای دفن مناسب و احداث زباله سوزها منتهی نمی شود و چند سالیست زباله گردی در شهرها و رها سازی نخاله های ساختمانی در جاده ها و مناطق روستایی به یکی از مهمترین چالش‌های شهرداران و دهیاران استان تبدیل شده که در اجرای پروژه های مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا خلل وارد کرده است .

پیش ازاین «یاور پیرعلایی» مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان از شروع آموزشهای تفکیک زباله از مبدا به دهیاران گیلان خبر داده و خواستار انتقال این آموزشها در مساجد به روستاییان شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.