دوچرخه‌های اشتراکی در راه رشت

0 2,125

در حالی امروز شهردار رشت از اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در شهر رشت خبر داد که تنها مسیر دوچرخه سواری رشت حدفاصل میدان توشیبا تا میدان گیل رشت سالهاست خاک می خورد و تنها کاری که در این مسیر انجام نمی شود دوچرخه سواری است.

دوچرخه اشتراکی ، برنامه جدیدی در حمل و نقل عمومی و در راستای حمل و نقل پاک شهر رشت است که « ناصر حاج محمدی» شهردار رشت از اجرای آن در آینده نزدیک خبر داد. این درحالیست که سیستم حمل و نقل عمومی رشت از نبود زیر ساخت ، کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و گره های کور ترافیکی رنج می برد و در روزهای آینده نیز کلنگ اجرای تراموا در خیابانهای این شهر به زمین زده می شود.

امروز ناصر حاج محمدی، شهردار رشت گفت: به زودی شهروندان رشتی می‌توانند از دوچرخه های اشتراکی نسل چهارم در شهر استفاده کنند.

وی در خصوص اجرای این طرح گفت: حمل و نقل پاک با هدف افزایش سلامت شهروندان، مدیریت ترافیک، شادابی جامعه، کاهش هزینه سفرهای درون شهری، کاهش مشکلات ناشی از ترافیک و کاستن از میزان مصرف سوخت و انرژی از مزیت های استفاده از دوچرخه اشتراکی در حمل و نقل شهری رشت خواهد بود.

شهردار افزود: با اجرای این طرح همچنین ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا در شهر توسعه می یابد. همچنین استفاده از اسکوترهای برقی در پیاده راه فرهنگی رشت نیز از دیگر برنامه های شهرداری رشت است.
مهمترین مزیت دوچرخه اشتراکی بی دود نسبت به دوچرخه اشتراکی عادی در این است که شما می‌توانید این دوچرخه را از هر نقطه شهر که مشاهده کنید بردارید و سپس در هر نقطه که مایل بودید رها کنید. در نسل‌های اولیه سیستم دوچرخه اشتراکی عدی شما باید دوچرخه را به محلی که آن را گرفته بودید برمی‌گرداندید، اما در این سیستم هوشمند شما محل نزدیک‌ترین دوچرخه را به کمک اپلیکیشن روی نقشه پیدا می‌کنید و سپس در هنگام رسیدن به آن قفل دوچرخه به کمک اپلیکیشن برای شما باز می‌شود و پس از رسیدن به مقصد تان آن را در نقطه‌ای قرار می‌دهید و قفل می‌کنید تا نفر بعدی از آن استفاده کند.

گفتنی است در کشور چین با اجرای دوچرخه اشتراکی در طی سه سال موفق به کاهش ۳۳ درصدی آلودگی هوا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.