رانش زمین و طغیان رودخانه ها

مدیر کل بحران استانداری خبر داد:

0 489

در حالیکه ماه اول بهار به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و انتظار می رود دمای هوا به مرور افزایش یابد اما گیلان هفته‌ی نسبتا سرد و پربارشی را پشت سر گذاشت.

ورود سامانه بارشی جدید درچند روز گذشته به استان، کاهش دما و بارش متناوب باران در بخشهای مختلف استان را در پی داشت که براساس گزارشات رسیده منجر به بالا آمدن آب در برخی از رودخانه های شرق و غرب استان شد.

در همین رابطه «رضا اسلامی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت وگو با مرور گفت: درحال حاضر وضعیت استان در خصوص آبگرفتگی و سیلاب  نرمال است . فقط در برخی از رودخانه های شرق گیلان و نیز رودخانه های اطراف صومعه سرا، بالا آمدن سطح تراز آب رودخانه ها را داشتیم  که خوشبختانه تخریب دیواره و آبگرفتگی حاشیه رودخانه نداشتیم و خساراتی به دنبال نداشت.

مدیر کل بحران استان در خصوص تخریب راههای روستایی و پل های ارتباطی در بارندگی های اخیر گفت: یک مورد تخریب پل نفر روی مورد استفاده کشاورزان گوراب زرمیخ صومعه سرا، بالا آمدن آب در روستاهای میان پشته و چینی جان و رودخانه کیان رود در شهرستان تالش داشتیم که موجب به زیر آب رفتن مخازن نشاء برنج در تعدادی از روستاهای حاشیه این رودخانه ها شد. لازم به ذکر است تا کنون ۱۵ درصد کشاورزان استان اقدام به خزانه گیری برنج کردند که در این بخش خسارت چندانی متوجه آنها نشده است.

اسلامی همچنین به یک مورد رانش زمین در روستای « لیلیم املش » اشاره کرد و افزود: بر اثر بارندگی بخشی از روستا دچار رانش جزیی شد که با همکاری فرمانداری  در صدد رفع مشکل و جابجایی ۱۲ خانوار آسیب دیده هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.