راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری گیلان

0 357

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان از آغاز به کار رسمی صندوق پژوهش و فناوری استان خبر داد و گفت: با فعالیت این صندوق جذب منابع ملی حوزه پژوهش ۴۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

به نقل از تسنیم «علی باستی » رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه این صندوق جهت کمک به پژوهش و فناوری کشور استفاده می‌شود و پایگاه آن‌ در گیلان است گفت: این صندوق فقط مختص به گیلان نیست و دارای سهامداران دولتی و خصوصی است و در روزهای آتی با حضور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گیلان به‌طور رسمی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به سهامداران صندوق پژوهش و فناوری استان افزود: سهامداران دولتی آن شامل دانشگاه‌ های علوم پزشکی، دانشگاه گیلان و پارک علم و فناوری استان هستند و میزان سهام بخش دولتی ۴۶ درصد و میزان سهام بخش خصوصی نیز ۵۴ درصد است.

«دانیال صابرسمیعی» مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان نیز این صندوق را بازوی اجرایی صندوق نوآوری کشور معرفی کرد و گفت: این صندوق در بحران کرونا از برخی شرکت‌ها حمایت کرده و تا امروز فعال بوده .البته بیشتر روی شرکت‌های دانش‌بنیان تمرکز دارد و از منابع داخلی خود یا منابعی که کارگزاری آن را برعهده دارد از همه کسب و کارها حتی کسب کارهای غیردانش بنیان حمایت می‌کند. همچنین صندوق پژوهش و فناوری گیلان با هدف حمایت و توسعه کسب ‌وکارها شکل گرفته و دراین مسیر ضمن سودآفرینی آماده‌ی دریافت ایده‌ها و طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری است و جهت توانمندسازی و تامین مالی شرکت‌های خلاق گام برمی‌دارد.

صابرسمیعی با بیان اینکه این صندوق در بحران کرونا بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از طریق مختلف تأمین کرده و آماده اعطا به شرکت‌ها است افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان فرصتی برای تزریق ۴ برابری منابع ملی به این استان است لذا اگر طرحی تا ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری داشته دولت ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری آن انجام می‌دهد و سود و زیان آن را نیز متحمل می‌شود. درحال حاضر مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفتیم و در بحران‌ کرونا نیز ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از منابع داخلی صندوق پرداخت شد.

گفتنی است اولویت صندوق پژوهش و فناوری گیلان، طرح‌های حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند، اشتغال، کارآفرینی و گردشگری اعلام شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.