رشت، مرکز بافت فرسوده گیلان است

با 717 هکتار مساحت؛

0 571

بافت فرسوده شهری یکی از معضلات همیشگی گیلان است. رشت به عنوان مرکز گیلان با ۷۱۷ هکتار بافت فرسوده بیشترین سهم از فرسودگی را دارد و به همین خاطر بهسازی آنها در اولویت دولت و شهرداری قرار دارد. از این رو طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی گیلان، به جز رشت برای بازسازی شهرهای آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، آستارا و لاهیجان آنها مشاور گرفته شده تا کار اجرایی شود.

امروز نیز استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: از ۵۲ شهر گیلان، ۳۰ شهر با مساحت حدود ۲ هزار ۷۵۰ هکتار دارای محدوده‌ی مصوب بافت فرسوده شهری است که انتظار داریم با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

ارسلان زارع بیان کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برنامه‌های دولت، طرح‌های موردنظر برای ارتقای رفاه اجتماعی در این مناطق باید به مرحله اجرا گذاشته شود.

مهدی عبوری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری نیز در حاشیه حضور خود در رشت اظهار کرد: شهردار رشت پروژه‌های عمرانی را راه بیاندازند و این اطمینان خاطر را داشته باشد که ما به‌عنوان اعضای دولت برای توسعه هرچه بیشتر بافت‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده در کنار وی هستیم.

وی بهبود وضعیت آسفالت رشت را یکی از موارد ضروری خواند و تصریح کرد: وجود عزم و تعامل بین مسوولان می‌تواند برای بهبود این وضعیت مثمرثمر واقع شود.

این در حالیست که طی دو سال ۹۷ و ۹۸ تنها حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جهت باز آفرینی شهری استان اختصاص یافته است؛ ضمن آنکه  ۱۰ هزار و۵۶۴ تن قیر رایگان به شهرداری‌ها تحویل شده است. در سال ۹۹ نیز اعتبارات مصوب گیلان برای بازآفرینی شهری ۳۳ میلیارد تومان بوده است. بازسازی ساختمان‌های قدیمی و احیای رودخانه ها و تالاب عینک رشت از جمله اولویت‌های مدیریت شهری در طرحهای بازآفرینی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.