ایمن سازی راههای در دست احداث کیلان

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

0 590

تکمیل و توسعه راه‌های ارتباطی از زیرساخت‌های موردنیاز برای رسیدن به توسعه است. حوزه حمل و نقل بخش مسافری و باری نیز کاملاً وابسته به توسعه راه‌هاست. اما در گیلان به رغم تمام اقداماتی که تاکنون انجام شده هنوز بسیاری ازمحورها ناایمن و تعداد قابل توجهی از پروژه‌های راه‌سازی معطل مانده است.  این درحالی است که ازعمر اجرای بسیاری ازاین پروژه‌ها بیشتر از یک دهه می‌گذرد،اما تخصیص قطره چکانی اعتبارات سبب شده تا برخی از این پروژه‌ها نیمه کاره رها شوند.

در آستانه نوروز و افزایش تردد درجاده‌های برون شهری گیلان، برخی از این جاده‌ها همچنان ناایمن و پرحادثه اعلام شده‌اند. این درحالیست که در برخی از محورهای در دست تعریض و نیمه تمام بیشترین تصادفات  جاده ای  استان رخ می‌دهد.

محورهای رشت – پیربازار، کلیدبر- ماسال، فلکده جیرده –رشت و رضوانشهر- تالش از جمله این جاده‌ها هستند که در دست تعریض و بهسازی از سوی راه وشهرسازی قرار دارند. ادامه ساخت و ایمن سازی این جاده‌ها در ایام نوروز چگونه خواهد بود؟

در این باره« یعقوب حیدری» معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی گیلان به مرور گفت: تدابیر ایمنی لازم برای راه‌های در دست تعریض نیمه تمام در حال اجرا بوده و هر گونه عملیات اجرایی از ۲۰ اسفند الی ۱۵ فروردین تعطیل شده است.

 حیدری در خصوص وضعیت برخی از جاده‌های استان در سال جدید افزود: بخشهایی از جاده در دست احداث و تعریض کلیدبرصومعه سرا – ماسال، ۲و نیم کیلومتر ازاین جاده به زیر بارترافیک می‌رود و مابقی احداث جاده به بعد از تعطیلات موکول شده است.

وی اضافه کرد: ایمن سازی تعریض جاده ملاسرا به شفت نیز اجرایی شده است. همچنین تعریض بیش از ۳و نیم کیلومتر از جاده رشت به جیرده به اتمام رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی در خصوص لزوم تعریض و ایمن سازی جاده ر تصادف پیربازار اضافه کرد: تعریض این جاده از پل پیربازار به نوخاله به طول ۶ کیلومتر آغاز شده است.

 وی با اشاره به تزریق اعتبارات قطره چکانی پروژه‌های راه سازی تأکید کرد: طولانی شدن روند احداث و تعریض جاده‌های برون شهری گیلان به دلیل کمبود اعتبارات و تخصیص منابع اعتباری است. بطوریکه هزینه احداث هر یک کیلومتر راه برون شهری، ۱۰ میلون تومان هزینه دارد و با توجه به محدودیت منابع مالی، تعریض و احداث هر محور ۲ الی ۳ سال به طول می‌کشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.