ترافیک رشت، معطل واریز سهم جرایم

وزارت کشور سهم شهرداری را واریز نمی‌کند

0 328

پلیس راهور گیلان از بار ترافیکی در رشت انتقاد کرد و گفت: رشت به دلیل وجود بافت فرسوده به تغییرات اساسی در بافت شهری نیاز دارد.

« امیر طالبی» با بیان اینکه گسترش شهر نشینی، ترافیک را به یکی از بزرگترین مشکلات شهروندان رشتی تبدیل کرده گفته: اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی، تقاطع‌های غیرهم سطح و راه اندازی پارکینگ‌های عمومی بخش خصوصی تاکنون نتوانسته گره‌های ترافیکی به ویژه در بافت مرکزی و قدیمی شهر رشت برطرف کند.

وی با اشاره به نبود کمربندی مناسب شهری در رشت بیان کرد: نبود کمربندی مناسب موجب شده تا خودرو‌ها از معابر شهری و بافت‌های قدیمی برای فرار از گره‌های ترافیکی استفاده کنند که این مشکل با ورود خودرو‌های سنگین به داخل شهر به ویژه در زمان‌های اوج ترافیک، بر حجم ترافیک درون شهری به شدت اضافه می‌کند.

به گزارش مرور، پروژه های حمل ونقل و ترافیک رشت مدتهای زیادی است در انتظار شروع عملیات اجرایی قرار دارند. حتی کمربندی های فعلی رشت عملا به خیابانهای درون شهری تبدیل شده اند و بار ترافیک درون شهری را به دوش می کشند. اکنون عملا در رشت چیزی بعنوان کمربندی ماهیت ندارد.

درعین حال برخی از پروژه های حمل و نقل و ترافیکی رشت به دلیل عدم ثبات مدیریت شهری و فراهم نبودن قابلیت اجرایی از اولویت برنامه ریزی و تصمیم گیریهای مدیریتی شهر رشت از بودجه ۱۴۰۱ خارج شدند و برخی دیگر از پروژه ها از جمله بازگشایی مسیرهای درون شهری از جمله پروژه رینگ ۹۰ متری مسکن مهر به میدان گیل و تعریض خیابان سرچشمه و خیابان اقتصاد ماههاست در انتظار سرمایه گذار و پیگیری شهرداری رشت قرار دارند. اما تنها اقدام شهرداری در این خصوص نصب بنر اطلاع رسانی بازگشایی این مسیرها بوده.

 زمستان گذشته بود که رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهررشت به مرور گفته بود: اجرای پروژه های حمل و نقل و ترافیکی رشت از جمله زیرگذر و روگذر مصلی رشت به دلیل نبود طرح مطالعاتی توسط  پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا، از تصمیم گیری و اولویت مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱خارج شدند.

با این وجود «مسعود عباس نژاد» به مرور گفته: استیضاح شهردار رشت در اجرای پروژه های حمل و نقل شهری تعللی ایجاد نکرده است.

 رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت همچنین با انتقاد از وزارت کشور و پلیس راهور برای واریز نکردن سهم شهرداری رشت از محل جرایم راهنمایی رانندگی و کسر پارکینگ تاکید کرد: سهم شهرداری رشت از این جرایم ۶۰ درصد است که تاکنون ریالی به رشت تخصیص پیدا نکرده است. این درحالیست که با تخصیص این سهم به شهرداری رشت اجرای بازگشایی مسیرهای جدید و احداث چند پارکینگ مسطح و طبقاتی در رشت تسریع می یابد.

عباس نژاد پیشتر در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک رشت از درآمد ۵۰ میلیاردی شهرداری از محل کسر جرایم پارکینگ در سال ۱۴۰۰خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.