سیستم تصفیه خانه بیمارستان لنگرود فعال نیست

نگرانی از ورود شیرابه های عفونی بیمارستانی به رودخانه های استان

0 519

با گسترش و شیوع بیماری کرونا در گیلان تقریبا همه بیمارستانهای استان به مراکز بستری بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شده اند. اختصاص بیشتر بیمارستانهای گیلان به درمان بیماران کرونایی در حالی اتفاق افتاده است که پیش ازاین  نیز در سالهای گذشته ورود  شیرابه های عفونی بیمارستانی به رودخانه ها و در نهایت تالاب انزلی یکی از چالش های زیست محیطی استان بوده است.

اگر چه درسالهای اخیر برخی از بیمارستانهای گیلان به سیستم تصفیه خانه مجهز شده اند اما اکنون این سوال پیش آمده تا چه اندازه از ورود  شیرابه های عفونی بیمارستانهای پذیرش کننده بیماران مبتلا به کرونا به رودخانه های استان  جلوگیری بعمل آمده  است؟ آیا از سوی محیط زیست استان دراین باره نظارت و پایش انجام شده است؟

«احسان الله شکری » معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با مرور گفت: علیرغم مجهز شدن برخی از بیمارستانهای استان به سیستم تصفیه خانه اما این سیستم هنوز در برخی از بیمارستانها فعال نشده است.

شکری با تاکید به اینکه سیستم تصفیه خانه بیمارستان رازی رشت بعنوان بزرگترین مرکز پذیرش بیماران کرونایی و بیمارستان رسول اکرم  فعال است گفت: بیمارستانهای پورسینا ، الزهرا و ۱۷ شهریور علیرغم مجهز بودن به تصفیه خانه  اما فعال نیستند و متاسفانه شیرابه های آنها وارد رودخانه های رشت می‌شو‌د.

وی ادامه داد: خوشبختانه تصفیه خانه بیمارستانهای خصوصی رشت از جمله آریا، گلسار و پارس و قائم فعال هستند و سایر بیمارستانهای تخصصی از جمله پورسینا، حشمت، شفا و ۱۷ شهریور که تصفیه خانه فعال ندارند و شیرابه آنها مستقیما به رودخانه وارد می شود به هیچ عنوان بیمار مبتلا به کرونا پذیرش نمی‌کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان با اشاره به فعال نبودن تصفیه خانه بیمارستان شهید امینی لنگرود گفت: شیرابه های عفونی این بیمارستان به دلیل اینکه ساخت دیگر بیمارستان این شهر هنوز به اتمام نرسیده  وارد رودخانه شهر لنگرود می‌شود و این  موضوع جای نگرانی دارد. اما در سایر شهرهای استان از جمله تالش، انزلی، رودبار، لاهیجان، املش، سیاهکل و فومن بیمارستانها به سیستم تصفیه خانه  فعال مجهز هستند.

شکری از نظارت و پایش ۱۰۰ درصدی سایت سراوان رشت و نحوه دفن زباله های عفونی و جداسازی آنها دراین سایت خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.