صندوق حمایت کشاورزی در گیلان تاسیس می‌شود

0 436

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: براساس برنامه‌های تدوین شده در تمام شهرهای گیلان صندوق حمایت از بخش کشاورزی تاسیس می شود.
«علی درجانی» افزود: کمک به کشاورزان و شالیکاران و پرداخت تسهیلات به آن‌ها از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی گیلان است. با توسعه صندوق‌های حمایت بخش کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان گیلان، تسهیلات کم بهره با سهولت بیشتری در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌گیرد.
درجانی گفت: راه‌اندازی صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در سه شهرستان استان که مزیت تولید برنج دارند در دستور کار جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد.
بیش از ۳۵ درصد برنج کشور درگیلان و در سطح زیرکشت ۲۳۸ هزار هکتار تولید می شود.
در حدود نیمی از جمعیت استان به طور مستقیم وغیر مستقیم به کشاورزی و کشت برنج اشتغال دارند و کشت برنج بیشترین و استراتژیک ترین محصول کشاورزی دراستان است.
حواشی بعد از لغو ممنوعیت واردات برنج در ماه گذشته و نا خورسندی کشاورزان و نمایندگان مجلس از این مصوبه موجب ورود معاون رییس جمهور به موضوع شد و نوبخت در نامه ای به گمرک جمهوری اسلامی خواستار جلوگیری از توزیع نشدن برنج وارداتی در زمان برداشت و توزیع برنج استانهای شمالی شد. وی گفته بود با توجه به اهمیت استان های شمالی در تولید محصولات مختلف از جمله محصول استراتژیک برنج لازم است نگاه ویژه‌تری به بخش کشاورزی این استان لحاظ شود.
گفتنی است در حال حاضر صندوق خسارات و بیمه محصولات کشاورزی یکی از صندوقهی حمایتی از کشاورزان استان است که در مواقع بروز حوادث طبیعی و خسارت به محصولات کشاورزی دراقدام حمایتی غرامت محصول به کشاورزان پرداخت می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.