ضرورت اجرای سفرهای ارزان قیمت در گیلان

0 380

طرح «ساب» ورود گردشگر به گیلان را افزایش می‌دهد. «ارسلان زارع » سرپرست استانداری گیلان گفت: اجرای طرح ساب (سفرهای ارزان قیمت برنامه‌ریزی شده) و ارائه پکیج‌های تشویقی به مسافران موجب افزایش ورود گردشگر به گیلان می‌شود.
وی با بیان اینکه گسترش سفرهای داخلی موجب رونق اقتصادی کشور می‌شود افزود: آمار ورود گردشگران خارجی به استان آنقدر زیاد نیست و گردشگران داخلی که بیشتر به گیلان می‌آیند از اقشار کم درآمد هستند.
زارع تاکید کرد: سطوح درآمدی مسافران تعیین کننده میزان هزینه آنان در سفرها است و بخش خصوصی و دولتی باید با مشارکت فعال زمینه ورود مسافران بیشتر به گیلان را فراهم کنند. برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و ارائه پکیج های ارزان قیمت می تواند زمینه ورود مسافر بیشتر به گیلان باشد.
سرپرست استانداری گیلان به رشد ورود مسافر به استان گیلان در ۵ ماهه اخیراشاره کرد و افزود: با وجود تاثیر منفی سیل دراستان‌های شمالی در نوروز امسال در ورود مسافر ۳.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۲.۲ درصد رشد در زمینه اقامت مسافران در گیلان داشتیم.
سرپرست استانداری گیلان اجرای طرح ساب( سفر ارزان قیمت برنامه‌ریزی‌شده) را موجب افزایش ورود گردشگر به گیلان دانست.
گفتنی است بر اساس آمارهای سازمان گردشگری استان  تا مرداد امسال، ۳۸ میلیون گردشگر تردد کننده وارد گیلان شدند و ۳۲ میلیون نفر نیز اقامت شبانه درگیلان داشتند.
استقبال استاندار گیلان از اجرای طرح ساب و ورود گردشگران با سفرهای ارزان قیمت درحالی بیان می شود که بسیاری ازمناطق استان از جمله رشت هنوز فاقد زیرساخت های مناسب اسکان گردشگرهستند.
اسکانهای نامناسب بسیاری از گردشگران در پارکها و میادین شهرهای پرتردد استان بخصوص پارکهای شهر رشت انتقادات زیادی را اینروزها در رسانه ها و فضای مجازی استان به دنبال داشته است.
هم اکنون درشهر رشت، گردشگری هنوز به عنوان یکی از مصادیق خدمات شهری جدی گرفته نمی‌شود و برنامه‌ای برای ساماندهی آن وجود ندارد و اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان نیز سال‌هاست ثابت کرده توان بهبود این وضعیت را ندارد. از اینرو با وجود نصب علائم چادر نزدن در پارک و معابرعمومی رشت باز شاهد پارک خوابی گسترده گردشگران هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.