طرح سؤال از شهردار رشت کلید خورد

0 391

به فاصله‌ی ۴۸ روز از گذشت طرح سوال از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و قانع شدن اعضا از پاسخهای « ناصر حاج محمدی» شهردار رشت، بار دیگر سه عضو شورای شهر رشت در جلسه‌ی علنی ‌این شورا، خواستار برگزاری جلسه‌ی فوق العاده با موضوع طرح سؤال از شهردار شدند.

«اسماعیل حاجی پور» رییس شورای اسلامی شهر رشت روز گذشته با اشاره به ‌اینکه طرح سؤال از شهردار حق قانونی اعضای شورا است، افزود: براساس قانون شهردار می‌تواند طی مدت‌زمان ۱۰ روز به ‌منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند و با توجه به‌اینکه باردیگر تعدادی از اعضای شورا موضوع طرح سؤال از شهردار رشت را مطرح کرده‌اند، وی می‌تواند درنهایت تا روز دوشنبه هفته آینده به‌ منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند.

حاجی پور در گفت  و گویی کوتاه به مرور گفت: سوالات توسط سه عضو شورای شهر رشت ( علوی، زاهد و جذب ) مطرح شده و تقریبا در ادامه‌ی سوالات دو ماهه گذشته است.‌این حق قانونی اعضای شورای شهر است که درخصوص اقدامات انجام شده و پیگیری طرح سوالات پیشین از شهردار مجدد طرح سوال داشته باشند. شهرار رشت نیز در مهلت زمانی مقرر می‌بایست پاسخگوی اعضا باشد.

در همین رابطه خبرنگار مرور در گفت وگویی با «امیر حسین علوی» یکی از اعضای شورای شهر رشت و از جمله سوال کنندگان از شهردار در خصوص جزییات ‌این سوالات جویا شد.

امیرحسین علوی گفت: محور سوالات مطرح شده حول و حوش دستگاه زباله سوز، مناقصه‌ی کارخانه کود آلی درحوزه‌ی کمپوست، سرمایه گذاری گیل لند و باقی ماندن موقعات کارگران شهرداری از سال گذشته است.

علوی با اشاره به گذشت حدود دوماه از طرح سوال قبلی افزود: در طی ‌این مدت مشکلات همچنان بر قوت خود باقی مانده‌اند و از سویی دیگر زمان استفاده از اسناد خزانه دولتی در حوزه‌‌ی پسماند و زباله سوز رو به اتمام است و هنوز‌این اعتبار جذب نشده است. دربخش سرمایه گذاری گیل لند همچنان جواب قانع از شهردار دریافت نکردیم و حقوق و ما به التفاوت کارگران شهرداری از سال قبل هنوز پرداخت نشده است. از‌این رو بار دیگر طرح سوال از شهردار را به شورای شهر ارایه کردیم.

گفتنی است اردیبهشت ماه گذشته اعضای شورای شهر رشت، ۱۴ سوال از شهردار رشت مطرح کرده بودند که بعد از پاسخگویی شهردار، در انتهای جلسه از ۱۱ رأی ماخوذه توسط اعضای شورای شهر رشت، ۷ عضو از پاسخ‌های شهردار رشت قانع شدند و ۴ نفر نیز قانع نشدند و در نهایت طرح سوال شهردار رأی نیاورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.