طرح سوال از شهردار رشت اعلام وصول شد

رییس شورای اسلامی شهر رشت خبر داد:

0 1,776

در جلسه علنی شورای شهر رشت که امروز برگزار شد طرح سوال از سید امیرحسین علوی، شهردار رشت اعلام وصول شد.

در این جلسه ده سوال توسط دو عضو از یازده عضو شورای شهر رشت مطرح شد که علوی موظف است طی مدت ۱۰ روز علاوه بر پاسخ کتبی با حضور در صحن شورا به این سوالات پاسخ دهد.

«محمد حسین واثق کارگرنیا»رییس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام این خبر گفت: طرح سوال از شهردار رشت در ۱۰ بند و با امضای دو تن از اعضای شورای در جلسه علنی شورای رشت اعلام وصول شد.  شهردار رشت برای پاسخگویی ۱۰ روز فرصت دارد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت دلایل و مفاد ۱۰  بند  طرح سوال از شهردار رشت را قرائت کرد.

انتصابات نامناسب و جابجایی های مکرر مدیران شهرداری و ایجادعدم امنیت شغلی، سه مرحله تغییر در معاونت خدمات شهری، برکناری سعید بشری مدیرعامل کود آلی و انتصاب فردی غیر متخصص بدون تجربه کاری در این بخش،جابجایی مدیران شهرداری های مناطق بدون اطلاع قبلی، توقف عملیات عمرانی پروژه های شهری ظی شش ماه از سال و عدم اجرای پروژه های اولویت دار از جمله رینگ ۹۰ متری شهر رشت ، بازگشایی مسیرهای درون شهری از جمله سرگل به سعدی و احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود و تالاب عینک، وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها به ویژه خیابان های فرعی و بازسازی و لکه گیری آسفالت بدون بررسی و نیازسنجی دقیق صرفاً در چند خیابان اصلی، ادامه کمبود پارکینگ در مناطق مختلف شهر، عدم زیباسازی محیطی از جمله المان های منصوبه در میادین و معابر شهری ، عدم رفع نواقص و اجرای کامل و ساماندهی پل های عابر پیاده برابر قراردادهای منعقده با شرکت های طرف قرارداد، عدم اعمال افزایش ۵۷ درصدی حقوق پرسنل مشمول قانون کار و پرداخت ناعادلانه حقوق، عدم انجام ممیزی املاک شهرداری، عدم انجام تعهدات قرارداد جمع آوری و خرید پسماند خشک از مبداء،نبود سرویس بهداشتی عمومی در محدوده پیاده راه فرهنگی شهر از جمله سوالات طرح شده از علوی در جلسه امروز شورای شهر رشت بود.

لازم به ذکر است، سید امیر حسین علوی شهردار رشت ، بر اساس قانون طی ۱۰ روز فرصت دارد تا برای پاسخگویی به این سوالات در صحن شورای رشت حضور پیدا کند.

 پیش ازاین نیز علوی در اسفند ماه ۱۴۰۰ بعد از پاسخگویی  به سوالات اعضای شورای شهر رشت، با هفت رای موافق استیضاح، سه رای مخالف و یک رای ممتنع در جایگاه شهردار رشت ابقاء شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.