عزل امیرحسین علوی از شهرداری رشت

با 8 رای اعضای شورای شهر رشت:

0 391

«امیر حسین علوی» از شهرداری رشت برکنار و «مجتبی خدمت بین دانا» با ۹ رأی به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

در چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت با دستور کار استیضاح شهردار، پس از دریافت آرای ماخوذه به صورت مخفی ۸ عضو شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدند و امیرحسین علوی از سمت خود عزل شد.

در حاشیه جلسه امروز؛ پس از شمارش آرا، مجید عزیزی نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید آرا را مشاهده کنم برای دقایقی موجب به هم خوردن نظم جلسه شد، که با نشان دادن برگه‌های آرا به وی و دیگر اعضای شورا مشخص شد اعتراض وی صحیح نیست.

همچنین چهار عضو شورا (مجید عزیزی، نادر حسینی، محمد حسین رضویان و رضا عاشری ) به دلیل احتمال تقلب در شمارش آرا در نامه‌ای به فرماندار رشت خواستار بررسی مراحل رأی گیری در شورای شهر شدند.

در همین رابطه «محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای شهر رشت گفت:‌ با توجه به اقناع نشدن اکثر اعضای شورا استیضاح مطرح شد و برابر قانون امیرحسین علوی برای توضیح و دفاع باید در صحن شورا حضور پیدا می‌کرد که در این جلسه هم حضور نیافت و پاسخ‌های خود را به صورت مکتوب ارسال کرد.

در این جلسه علیرضا تاج شهرستانی سوالات مطرح شده توسط اعضای شورا و پاسخ‌های ارائه شده توسط «امیر حسین علوی» شهردار را قرائت کرد.

پس از قرائت پاسخ‌های شهردار رشت، استیضاح سید امیر حسین علوی شهردار رشت به رای گذاشته شد و با هشت رای موافق، سید امیر حسین علوی استیضاح و برکنار شد.

لازم به ذکر است؛ جواب مکتوب شهردار رشت به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر به‌طور کامل توسط ۲ عضو شورا قرائت شد و در پایان ۸ عضو شورا از پاسخ‌های مکتوب وی قانع نشدند و ۳ عضو از پاسخ‌های وی قانع شدند بدین ترتیب علوی از سمت خود برکنار شد.

«امیرحسین‌ علوی» عضویت در دوره چهارم، پنچم و ششم شورای اسلامی شهر رشت را در کارنامه خود دارد و در آبان ماه ۱۴۰۰، از مجموع ۱۱ رأی مأخوذه با کسب ۹ رأی موافق از اعضای شورای اسلامی شهر رشت به‌ عنوان شهردار رشت انتخاب شد و در تیرماه ماه ۱۴۰۱ نیز از سمت خود برکنار شد.

مجتبی دانا از مدیران با تجربه شهرداری رشت بوده و از سوابق وی می‌توان به سرپرستی شهرداری رشت، معاونت خدمات شهری، شهرداری منطقه ۵، مدیریت مالی، مدیریت درآمد و… اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.