فسخ قرارداد واگذاری شرکت صنایع پوشش گیلان

راه اندازی خط تولید صنایع پوشش در آینده‌ای نزدیک

0 350

رییس کل دادگستری استان گیلان از فسخ قرارداد واگذاری شرکت صنایع پوشش گیلان و همچنین از راه‌اندازی خط تولید صنایع پوشش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

صنایع نساجی پوشش که زمانی اعتبار صنعت گیلان و از بزرگترین کارخانجات ریسندگی خاورمیانه بود، بعد از واگذاری به بخش خصوصی ناکارآمد و وارد آمدن خسارت سهمگین ناشی از برف سال ۱۳۸۳ به مرور با تعطیلی سالنهای تولید و حرج اموال کارخانه به ورطه نابودی و تعطیلی کشانده شد و به یکباره روزنه فعالیت مجدد خطوط تولید و بازگشت ۱۸۰۰ کارگر کارخانه مسدود شد.

بعد ازاینکه بهمن ماه گذشته «ابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه در جریان بازدید سرزده از صنایع پوشش برای پیگرد قانونی تخریب‌کنندگان کارخانه و راه‌اندازی برخی از خطوط تولید وعده داد، امروز حجت الاسلام والمسلمین «حمزه خلیلی» رییس کل دادگستری گیلان از نتایج سفر رییس قوه قضاییه و پیگیری دستور آیت الله رییسی برای رسیدگی به وضعیت کارخانجات بزرگ تولیدی پوشش و رشت الکتریک خبر داد.

خلیلی اظهار کرد: با پیگیری دستگاه قضایی قرارداد بین گروه شرکت آتیه دماوند (وابسته به بانک صنعت و معدن) و خریداران بخش خصوصی در شعبه ۲۰ دادگاه حقوقی تهران رسیدگی و با فسخ قرارداد واگذاری، صنایع پوشش به شرکت آتیه دماوند بازگشت داده شد.

خلیلی همچنین از راه‌اندازی خط تولید صنایع پوشش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: گروه سرمایه گذاری شرکت آتیه دماوند در راستای اجرای مصوبات کمیته حمایت از تولید و سرمایه گذاری برای بهسازی و مقاوم سازی سالن تولید و بهره برداری از ماشین آلات ریسندگی پوشش اقدام کرده و به زودی خط تولید جدید این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین درباره تخریب اموال و توقف تولید در شرکت صنایع پوشش از سوی خریداران آن افزود: برای این اشخاص به اتهام اخلال در نظام تولید، پرونده قضایی تشکیل شده است. بازپرس پرونده ضمن صدور قرار کارشناسی برای بررسی همه جانبه وضعیت این شرکت، از آن جایی که احتمال فرار متهم اصلی پرونده نیز وجود داشت، قرار نیابت جهت دستگیری متهم صادر کرده است.

گفتنی است رییس شورای قضایی استان گیلان همچنین از رسیدگی به پرونده کیفری خریداران شرکت رشت الکتریک ایران به اتهام اخلال در نظام تولید در دادسرای عمومی و انقلاب رشت خبر داد. خلیلی همچنین درخصوص وضعیت شرکت ابریشم گیلان گفت: علاوه بر فسخ قرارداد با شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا تشکیل شده است که با تکمیل تحقیقات، به زودی متهم اصلی احضار و قرار لازم و قانونی صادر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.