ساخت اسکله تالش مغایر با محیط زیست

معاون دادگستری گیلان :

0 862

دو ماه بعد از اینکه نماینده مردم تالش و رضوانشهر از احداث اسکله دریایی چند منظوره دربخش ساحل جوکندان تالش خبر داد، امروز معاون دادگستری گیلان گفت: ساخت اسکله جوکندان تالش مغایر با قوانین زیست محیطی است و پوشش جنگلی منطقه را تهدید می‌کند.

«جان احمد آقایی» در بازدید از اسکله جوکندان شهرستان تالش بر لزوم صیانت از جنگل‌های هیرکانی تأکید کرد و گفت: ساخت اسکله جوکندان تالش مغایر با قوانین و پروتکل‌های زیست محیطی است و پوشش جنگلی منطقه را تهدید می‌کند.

این درحالیست که شهرستان تالش با ۹۳ کیلومتر، بیشترین طول سواحل استان را به خود اختصاص داده وعلیرغم فعالیتهای شیلاتی و گردشگری تاکنون از بندر و اسکله تجاری و گردشگری محروم بوده است. پیشتر درهمین رابطه «حسن محمد یاری» نماینده مردم تالش از اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی و سازمان جنگل‌ها خبر داده و گفته بود: بستر لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است.

این نماینده مجلس با تأکید به ساخت اسکله تالش صریح کرد: راه‌اندازی تجارت دریایی، رونق شیلات و احداث کارخانه کشتی سازی از خواسته‌های بحق مردم این شهرستان است و درصورت تحقق، نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

لازم به ذکر است پیشترسرمایه گذار پروژه بندر تالش از سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در این شهرستان خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.