رفع تصرف ۹۱۵۰ هکتاری از جنگل های هیرکانی گیلان

0 364

معاون دادگستری گیلان از رفع تصرف ۹۱۵۰ هکتاری از جنگل های هیرکانی گیلان خبرداد.

«جان احمد آقایی» معاون دادگستری گیلان، توسعه طرح های خدماتی، دفن پسماند و راهسازی را از جمله عوامل دست اندازی به جنگل ها دانست و گفت: طی پنج سال گذشته ۹۱۵۰ هکتار از جنگل های هیرکانی رفع تصرف شدند. همچنین در ۱۰ ماه اخیر ۱۳۵۰ هکتار از اراضی جنگلی استان رفع تصرف شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، با بیان اینکه استان، صرف نظر از سبقه فرهنگی، جلوه‌های طبیعی منحصر به فردی دارد، گفت: جنگل هیرکانی با پیشینه بسیار، یادگار دوران یخبندان است اما هر روز با بهانه‌های گوناگون تصرف می‌شود.

در ادامه اقایی به دستاوردهای سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به استان گیلان اشاره کرد و افزود: پیگیری جدی وضعیت کارخانه‌های پوشش، رشت الکتریک و صنایع ابریشم که به خاطر سوءمدیریت به وضعیت بدی دچار شده‌اند از جمله دستاوردهای این سفر است.

وی با تأکید اصل ۴۴ بر احیا صنایع و جلوگیری از عدم تغییر کاربری، ادامه داد: متأسفانه در سه کارخانه مذکور چنین اتفاق رخ نداد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت پادگان حسن رود و تخلفات گسترده در این منطقه، اضافه کرد: برای ۱۵۱ هکتار از این پادگان سند دریافت شده و با توجه به ارزش بالای زمین پادگان، رییس قوه قضائیه دستور رسیدگی به فساد را دادند. این پادگان یک مرکز نظامی نیروی دریایی است که متأسفانه فردی با حمایت برخی از نهادها و استفاده از رانت برای این پادگان سند دریافت کرد. لذا بعد از دریافت خبر این انتقال، بلافاصله با اداره ثبت انزلی نامه‌نگاری کردیم تا از نقل و انتقال این سند جلوگیری شود.

آقایی تأکید کرد: با بررسی اسناد و مدارک متوجه شدیم که تمامی مدارک جعلی هستند. این پادگان در زمان پیش از انقلاب خریداری شده بود و بخشی از آن نیز مربوط به منابع طبیعی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.