تذکر به شهردار رشت در اولین جلسه علنی شورای شهر

0 380

شهردار رشت در اولین جلسه علنی شورای شهر رشت در سال ۱۴۰۰، تذکر گرفت.

«بهراد ذاکری »عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه‌ی علنی شورای شهر بابت عدم اقدام مؤثر از سوی شهردار رشت درخصوص تعیین وضعیت ساختمان دانشسرا به وی تذکر داد.

به نقل ازفارس، ذاکری گفت: با تمامی تأکیداتی که پیرامون وضعیت نامناسب ساختمان دانشسرا انجام ‌شده تاکنون اقدام مشخص و تأثیرگذاری در این حوزه از سوی شهرداری مشاهده نشده ولی از سوی دیگر شهرداری زمینی را در خیابان پستک رشت در اسرع زمان ممکن تملک می‌کند که به عقیده‌ی بنده هیچ تأثیری در کاهش ترافیک شهر نیز ندارد. از این بابت به شهردار رشت تذکر می‌دهم.

درحالی ذاکری به دلیل عدم تملک این عمارت تاریخی به شهرداررشت تذکر داد که پیش از این شورای اسلامی شهر رشت در آذر ماه گذشته با تصویب طرح دو فوریتی مقرر کرد شهرداری نسبت به خرید ساختمان دانشسرا اقدام کند. چنانچه پیشتر در دی ماه گذشته نیز «سید محمد احمدی» شهردار رشت در دیدار با معاون رییس جمهور، از قول مساعد نوبخت جهت تامین اعتبار تملک عمارت دانشسرای رشت خبر داده بود.

گفتنی است عمارت دانشسرای عالی رشت در سال ۱۳۸۷ در لیست آثار ملی ثبت شده است. اما به دلیل عدم مسؤولیت پذیری و نبود توسعه یافتگی فرهنگی در مالکین خصوصی بناهای تاریخی در معرض تخریب قرار دارد. این ملک ابتدا در انحصار آموزش‌ و پرورش قرار داشت اما ورثه‌ی اصلی آن موفق شدند در دوره‌ای ملک را از آموزش‌ و ‌پرورش پس بگیرند. این مرکز آموزشی در سال ۱۳۲۸ شاهد حضور قزاقان روس در محوطه‌ی خود بوده که خسارات زیادی به این بنا وارد کردند.

علیرغم اینکه فعالان میراث فرهنگی تلاش زیادی برای بازسازی این بنای تاریخی رشت انجام دادند اما تاکنون اقدام جدی از سوی شهرداری و میراث فرهنگی برای جلوگیری از تخریب بنای دانشسرا انجام نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.