فضای شهری رشت زیرسایه ی دکل های مخابراتی

1 1,226

سال گذشته بود که مدیرعامل وقت شرکت مخابرات گیلان گفته بود در نصب دکلهای مخابراتی با ممانعت مردمی مواجه هستیم و به این دلیل در برخی از مناطق رشت ، نقاط کورآنتن دهی موبایل داریم . رسول آمویی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات گیلان با صرف میلیاردها تومان تعداد زیادی دکل مخابراتی برای افزایش سیگنال‌رسانی آماده نصب دارد گفته بود: به علت همکاری ‌نکردن برخی از شهروندان درپی شایعات مربوط به بیماری‌زا بودن این دکلها، این پروژه معطل مانده است. اما این ادعاها هیچ‌گونه پایه علمی ندارد و براساس آزمایش‌های فنی وعلمی صورت گرفته تشعشعات  دکل‌ها آنقدر ناچیز است که به حساب نمی‌آید.

اما در روزهای اخیر شهرداری رشت وشرکت مخابرات گیلان درخصوص تجمیع دکلهای مخابراتی دراین شهر توافق کردند.

«ناصرحاج محمدی» دراین باره با تاکید به حفظ زیبایی و چشم اندازهای بکر شهر رشت، گفت: باید در زمینه تجمیع آنتن های مخابراتی به شکل جدی به اتفاق نظر برسیم .امیدواریم با همکاری هم و ساماندهی این موضوع، شهر رشت از نظر سیما و منظر چهره ای آماده تر و بهتر برای جذب و جلب گردشگر پیدا کند و با اصلاح این وضعیت بر زیبایی شهر اضافه کنیم.

اما «اسماعیل حاجی پور» رییس شورای شهررشت ازدریافت لایحه نصب ۲۱ دکل شرکت ایرانسل به مدت پنج سال به صورت اجاره خبر داد.

وی گفت: به نظر می رسد تا مشخص شدن راهکار مناسب برای تجمیع دکلها این لایحه که به طور یک فوریتی به شورا رسیده و به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شده، بررسی و اجرایی شود. هنوز دراین زمینه قرارداد امضا نشده و منتظر نظر شورا هستیم که امیدوارم دوستان در این زمینه در اسرع وقت نظر خود را اعلام کنند.

«حجت جذب» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا نیز تاکید کرد: نصب و تجمع دکلهای اوپراتورهای مختلف تلفن همراه ابتدا باید درکمیسیونهای تخصصی شورا اعم از کمیسیون توسعه و عمران، بهداشت و محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی و برنامه و بودجه بررسی  شود.

از سوی دیگر«هانی عسکری» رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت در خصوص وضعیت دکلهای اوپراتورهای مختلف تلفن همراه در رشت گفت: دکلهای متعدد در شهر سیما، منظر و چهره ای نامناسب به فضای شهری داده اند که این وضعیت قطعاً باید اصلاح شود.

1 نظر
  1. حسين فضل طلب می گوید

    جالب اینجاست که بعد از گذشت یک سال و سه ماه فقط ۵مکان از ٢١مکان به شرکت ایرانسل زمین تحویل داده شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.