قیمت مرغ در گیلان کاهش یافت

عدم جوجه ریزی مرغداران به دلیل نامشخص بودن وضعیت ارز ترجیحی

0 383

کاهش نقدینگی مردم و ماه رمضان قیمت مرغ را در گیلان کاهش داد. در حال حاضر مرغ در بازارها و میادین گیلان هر کیلو ۲۸ هزار تومان بفروش می‌رسد.

«موسی محبوبی» مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رشت با بیان این مطلب به مرور گفت: به دلیل کاهش بازار عرضه و تقاضا و کمبود نقدینگی مردم، بازار مرغ در گیلان با مازاد تولید مواجه و در کانال کاهش قیمت قرار گرفته است. در حال حاضر مرغ مازاد به خارج از استان ارسال می شود.

محبوبی همچنین با تاکید به اینکه این وضعیت تا پایان ماه رمضان تداوم خواهد داشت از کاهش جوجه ریزی مرغداران به دلیل بلاتکلیفی در دریافت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و افزود: در سال جدید مرغداران به جوجه ریزی اقدام نکردند و این وضعیت ممکن است در ماه های آینده منجر به کاهش تولید مرغ گوشتی و افزایش قیمت مرغ در استان شود.

 وی با اشاره به اینکه مرغداران استان از ذخایر نهاده دامی برخوردار نیستند اضافه کرد: نهاده دامی مورد نیاز باید از سمت تهران برای استانهای تولید کننده بار گذاری شود و لذا به دلیل نامشخص بودن تخصیص ارز فعلا در سال جدید جوجه ریزی از سوی تولیدکنندگان مرغ استان انجام نشده است.

لازم به ذکر است در حدود ۷۰۰ واحد مرغداری در سطح گیلان به تولید جوجه یک روزه و مرغ گوشتی مبادرت دارند که از این تعداد ۱۸۰ واحد، تولید کننده مرغ گوشتی و مادر هستند. از اینرو به نظر می رسد عدم جوجه ریزی به دلیل کمبود نهاده دامی و نامشخص بودن وضعیت ارز ترجیحی به نهاده های دامی مورد نیاز، در ماههای آینده گیلان با چالش کمبود مرغ و افزایش قیمت دراین بخش مواجه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.