لغو مرخصی مدیران گیلان به علت آمادگی در برابر برف

0 266

همزمان با اعلام اداره‎‌ی کل هواشناسی گیلان از کاهش شدید دما و بارش برف درمناطق مختلف گیلان، فرمانداران شهرهای مختلف استان و مدیریت ستاد بحران گیلان از آمادگی در مقابل بحران احتمالی برف خبر دادند. این درحالیست که گیلان با کمبود شدید ماشین آلات برف روبی در راهداری و فرسودگی ماشین آلات سنگین شهری در مناطق مختلف شهری و کوهستانی مواجه است.

امروز«علی فتح اللهی» فرماندار رشت با تأکید به اینکه مرخصی مدیران همه دستگاه‌های اجرایی رشت لغو شد، خدمات‌رسانی و بازگشایی راه‌های اصلی و شریانی را از اولویتهای اصلی دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: به هیچ عنوان بدون هماهنگی با بنده یا معاون عمرانی تغییری در برنامه خدمت‌رسانی و جابجایی اولویت‌ها وجود ندارد. همچنین همه‌ی مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون هماهنگی با معاونین حق خروج از حوزه اداری شهرستان را ندارند.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت افزود: بخشداران نسبت به سوختگیری‌از صبح فردا اقدام کرده و دهیاران هم نسبت به هماهنگی با تراکتورداران مبنی بر تامین سوخت لازم و هم نصب تجهیزات برف ‌روب اقدام کنند.

وی تأکید کرد: در چهار روز آینده به هیچ عنوان نباید قطع برق، آب و گاز به دلایل مختلف نظیر بدهی اتفاق بیافتد.

درهمین رابطه «عباس صابر» فرماندار آستارا نیز از دستگاه‌های اداری و امدادی خواست، با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف و کاهش چشمگیر دما، با نیروهای انسانی و ماشین‌آلات خود برای مهار و مدیریت مشکلات احتمالی آماده باشند.

عباس صابر در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا گفت: مرخصی مدیران دستگاه‌ها برای روز پنجشنبه دوم بهمن لغو شده است.

وی ادامه داد: نانوایی‌ها تا پایان هفته، بدون تعطیلی فعالیت کنند و ماشین آلات امدادی، قبل از بارش برف در محور آستارا-اردبیل استقرار یابند. وی ازاستقرار سه تیم آماده باش راهداری در بهارستان، گردنه حیران، پلیس راه و محور‌های آستارا به تالش و اردبیل خبر داد.

گفتنی است: متوسط عمر ناوگان راهداری گیلان بیش از۲۰ سال است. اوایل دی ماه همزمان با کاهش دما وبارش برف درمناطق کوهستانی استان ۴۱ راه کوهستانی چهار شهرستان گیلان بر اثر بارش برف مسدود شده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.