افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در گیلان

0 350

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در گیلان خبر داد. این در حالیست که بسیاری از روستاهای صعب العبور و سخت گذر شهرستان شفت و شهرک تاریخی ماسوله فاقد لوله کشی گاز بوده و روزهای گذشته نیز گاز برخی از صنایع پر مصرف استان به دلیل صرفه جویی تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

«حسین اکبر» در گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه مصرف گاز درگیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته گفت: مصرف گاز مشترکان گیلانی در تابستان ۱۸ میلیون مترمکعب و در زمستان به ۲۳ تا ۲۴ میلیون مترمکعب می‌رسد که ۲۰ میلیون آن مصرف خانگی است.

وی با اشاره به اینکه چهار درصد مشترکین گاز کشور متعلق به گیلان است، افزود: ۹۸ درصد خانوارهای شهری و روستایی گیلان از گاز بهره مندند و در کل سه درصد گاز کشور در گیلان مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه مصرف گاز در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است، گفت: ۷۰ درصد سبد انرژی استان برای گاز صرف می‌شود که ۲۱۰ واحد اضافه بوده و باید کاهش پیدا کند. اگر خانواری در زمستان و فروردین زیر ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کند، مصرف آنها رایگان می‌شود.

گفتنی است گیلان یک میلیون و ۱۲۷ هزار مشترک گاز دارد. در حال حاضر ۲ هزار و ۵۷ روستای استان به ‌جز ماسوله از نعمت گاز طبیعی برخوردارهستند. میزان بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی استان از گاز طبیعی ۹۸ درصد است. پیش ازاین اعلام شده بود گیلان استان سبز در زمینه گاز رسانی کشور شناخته شده است.

سال گذشته همزمان با بارش برف در بهمن ماه ، میزان مصرف گاز در استان به ۲۹ میلیون متر مکعب در روز رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.