خودداری از تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی و برفی گیلان

مدیرکل بحران گیلان تاکید کرد:

0 403

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی گیلان، ورود نفوذ سیستم پرفشار به استان گیلان از بامداد امروز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری، سبب بارش‌ باران و برف در ارتفاعات و جلگه های برخی شهرستان ها از جمله تالش و آستارا شده است.

در این رابطه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ضمن اشاره به آماده باش تمام شهرستان‌های استان گیلان تصریح کرد: همانگونه که پیش بینی می‌شد، شدت بارش‌ها در شهرستان‌های غربی گیلان بیشتر از سایر مناطق است

امیرمرادی در گفت و گو با مرور با بیان نفوذ جریان هوای سرد از منطقه سیبری روسیه به سواحل جنوبی دریای خزر بیان کرد: طبق پیش‌بینی های هواشناسی این جریان هوا از از ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۶ اسفند بارش برف و باران را ایجاد کرده و این جریان بارشی تا پنجشنبه ۷ اسفند ادامه دارد که از روز جمعه به مرور قطع می‌شود. به طوری که انتظار ۵ تا ۴۰ سانتی متر برف در جلگه و تا یک متر در مناطق کوهستانی را داریم. برف به صورت موقتی عبور و مرور در جاده های این مناطق را مختل می‌کند.

وی با بیان سردی هوا در طی این مدت، افزود: وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه سانتی گراد در طول مدت بارش و یخبندان منهای ۱ و ۲ درجه روزهای شنبه تا دوشنبه، وظیفه همگانی برای صرفه جویی در مصرف انرژی گاز را دوچندان می‌کند.

این مقام دولتی با بیان اینکه ۳ محور ارتباطی آستارا به اردبیل (حیران)، اسالم به خلخال و پونل به خلخال تحت تاثیر این جریان قرار می‌گیرند، از رانندگان وسایل نقلیه خواست تا از تردد بدون وسایل ایمنی، زنجیر چرخ و لباس گرم در محورهای کوهستانی خودداری کنند و از پلیس راه گیلان نیز تقاشضا کرد تا خودروهای فاقد تجهیزات را بازگردانند.

مرادی همچنین از توقف تردد کامیون‌های حامل مصالح در محور ارتباطی بین استانی اسالم به خلخال تا پایان شرایط احتمالی بحران خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان ضمن به اشاره به برنامه ریزی در بخش‌های مختلف و همه سازمان‌ها بیان کرد: تمام امکانات دولتی و بخش خصوصی در اختیار قرار می‌گیرند تا از این شرایط عبور کنیم. هم اکنون راهداری گیلان تقویت شده است و ۶۰ تیم عملیاتی با ۶۰۰ نفر و ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین آماده نمک پاشی و جلوگیری از انسداد راه ها و بازگشایی احتمالی هستند. همچنین بانک کامل اطلاعاتی از ماشین آلات بخش خصوصی و محل‌های استقرار تهیه کرده‌ایم. چنانچه لازم باشد خودروهای ۲ دیفرانسیل شاسی بلند دولتی و آفرودی مردمی نیز برای کمک به اورژانس، پلیس راه و اداره های برق و گاز نیز بکارگیری می‌شوند.

وی بر برفروبی خیابان‌ها و معابر شهری تاکید می‌کند و در این باره می‌افزاید: شهرداری‌ها تمام تجهیزات خود را در مناطق مختلف شهری مستقر کرده‌اند و شهرداری شهرهای کوچک حداقل باید ۲ تیغه برفروی داشته باشند که هزینه خرید آن از اعتبارات مدیریت بحران تامین می‌شود.

مرادی از اصناف نیز خواسته تا واحدهای خدماتی تعمیرگاهی و فروشگاه های مواد خوراکی و نانوایی در طی این مدت باز باشند و نیازمندیهای آنها تامین شود.

گفتنی است، در حال حاضر بارش برف در محورهای سیاهکل- دیلمان ، توتکابن- حشمت آباد – قوشه، بهارستان- آقچای و گردنه حیران شدید و در محورهایی همچون فومن- ماسوله، اسالم- خلخال، پونل- خلخال، بلوردکان – خصیب دشت، رودسر- لات محله، ماسال- گیلوان خفیف است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.