مدارس باز و کلاس‌های خالی در گیلان

0 476

روز گذشته مدارس گیلان بعد از گذشت سه ماه  تعطیلی ناشی از شیوع کرونا ویروس، همزمان با کشور بازگشایی شدند. اما برخلاف اطلاع رسانی گسترده آموزش و پرورش در رسانه های رسمی ، گزارشات و شواهد از عدم استقبال دانش آموزان از این بازگشایی خبر می‌دهند. بررسی های میدانی و شفاهی از نقاط مختلف استان نشان می‌دهد استقبال دانش آموزان گیلانی بخصوص در مقطع دبستان خیلی کمتر از آنچه پیش بینی می‌شد بوده است. در واقع بسیاری از خانواده های استان ترجیح دادند فرزندانشان همچنان از طریق شبکه‌ی آموزشی شاد و شبکه‌ی آموزش ، تحصیل خود را از خانه و از پشت گوشی های هوشمند ادامه بدهند و اینگونه کلاسها خالی بمانند.

اما از سوی دیگر خبر رسیده دانش آموزان مقطع دبیرستان درهر مدرسه به تعداد انگشت شمار حضور پیدا کردند. در خصوص میزان استقبال خانواده های گیلانی از طرح بازگشایی مدارس جهت رفع اشکال از آموزش و پرورش گیلان جویا شدیم .

«مجید علیپور» مدیرروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان به مرور گفت: در روز اول طرح همه‌ی همکاران آموزشی در سطح مدارس گیلان حضور پیدا کردند اما در کل استقبال دانش آموزان بخصوص در مقطع ابتدایی پایین بود.

وی افزود: در بازدیدهایی که از صبح در مدارس صورت گرفته و گزارشات رسیده از مناطق مختلف استان ، درهر مرکز آموزشی به تعداد انگشت شمار تعدادی از دانش آموزان حضور پیدا کردند. بر اساس گزارش رسیده از ادارات آموزش و پروش در شهرهای حویق و فومن استقبال خوب بوده اما در برخی از شهرها از جمله رشت و انزلی به شدت پایین بود.

علیپور افزود: کاهش استقبال از حضور دانش آموزان در مدارس نشان دهنده‌ی دسترسی خوب خانواده ها  به آموزش در شبکه‌ی آموزش سیما و شبکه‌ی شاد بوده است و به دلیل اینکه این طرح اختیاری بود خیلی ها نیاز به مراجعه برای رفع اشکال دروس پیدا نکردند.

علیپور همچنین غیرسفید بودن برخی از شهرها و مناطق گیلان و عدم آگاهی برخی از خانواده ها را از جمله دلایل عدم استقبال دانش آموزان گیلانی در طرح بازگشایی مدارس بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در روزهای آینده دانش آموزان بیشتری به مدارس مراجعه کنند.

وی با تاکید به اینکه  مدارس استثنایی و شبانه روزی از اجرای این طرح مستثنی بودند گفت: طرح بازگشایی مدارس جهت رفع اشکال  تا چهارشنبه‎‌ی هفته‌ی جاری خواهد بود و پس از آن  ادامه‌ی بازگشایی به شورای مدارس با توجه به میزان استقبال دانش آموزان واگذار شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.