گیلانی‌ها منتظر بازگشایی مدارس نباشند

واگذاری 500 تبلت آموزشی از سوی برنامه بودجه گیلان به دانش آموزان نیازمند

0 417

روز گذشته وزیرآموزش و پرورش کشور، دستورالعمل بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن ماه را ابلاغ کرد. طی این ابلاغیه آموزش حضوری شامل دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی درمناطق زرد و آبی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر وهنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی می‌شود.

با توجه به استمرار وضعیت زرد و نارنجی شیوع کرونا در گیلان، تکلیف بازگشایی مدارس استان چه خواهد بود؟

درهمین رابطه «جابر اخلاقی» معاون آموزشی اداره‌ی کل آموزش وپرورش گیلان به مرور گفت: قطعا با آبی شدن شهرهای استان، شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس کمتر از ۵۰ نفر فراهم می شود تا خانواده ها با اطمینان، فرزند خود را به مدرسه بفرستند. درحال حاضر تنها مدارس روستایی گیلان کمتر از ۵۰ نفر دانش آموز دارند که البته این شرایط در وضعیت آبی شامل آنها خواهد بود.

اخلاقی افزود: درحالت دوم نیز با اضافه شدن شهرهای زرد و آبی استان، دانش آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی، کاردانش وهنرستان می توانند حداکثر تا ۱۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس ها حضور داشته باشند.

معاون آموزش استان تاکید کرد: با توجه به اینکه گیلان در وضعیت زرد ونارنجی کرونا قرار دارد، مردم استان فعلا منتظر بازگشایی مدارس نباشند. البته تا ابتدای بهمن ماه باید منتظر تغییر وضعیت شهرهای استان باشیم.

اخلاقی در پاسخ به آخرین وضعیت دسترسی دانش آموزان گیلانی به گوشی هوشمند و تبلت گفت: براساس آخرین آماری که تا نیمه‌ی دی ماه از مناطق جمعبندی شد، ۸۵ درصد دانش آموزان استان در شبکه شاد حضور داشتند. این درحالیست که ۱۰ درصد دانش آموزان از سایر اپلیکیشن های آموزشی مدارس استفاده می‌کنند.همچنین سایر روشهای آموزشی دیگر ازجمله شبکه‌ی آموزشی شاد تلویزیون، خودآموز و درس نامه‌ی مدارس، تلفن ثابت ۲۰۲۵، توسط دانش آموزان محروم از گوشی هوشمند استفاده می‌شود. بنا به اعلام مخابرات استان، میانگین بهره گیری از تلفن ۲۰۲۵ در سطح روستاها بیشتر از شهرهای استان بوده است.

معاون آموزشی استان درخصوص آمار ترک تحصیل دانش اموزان گیلانی نیز پاسخ داد: هنوز امتحانات نیم سال اول به پایان نرسیده است. بعد از ثبت سیستمی کارنامه، تعداد دانش اموزان غایب مشخص می‌شود. البته با بررسی های انجام شده از مناطق، این عدد زیر یک درصد بوده و چندان قابل توجه نیست.

جابراخلاقی خبرداد: تاکنون توسط خیرین بیش ازهزار گوشی هوشمند و تبلت دراختیار دانش آموزان نیازمند قرارگرفته و بزودی نیز وزارت خانه درطرحی مشترک با برنامه وبودجه‌ی استان، بالغ بر ۵۰۰ تبلت به دانش آموزان شناسایی شده واگذار می‌کند.

گفتنی است پیشتر در اوایل سال تحصیلی میزان دسترسی دانش آموزان استان به گوشی هوشمند ۴۵ درصد اعلام شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.