افزایش حوزه های امتحانی پایه نهم و دوازدهم در گیلان

0 278

در حالی که سایه پیک چهارم کرونا در کشورهمچنان گسترده است و خطر شیوع کرونای هندی و آفریقایی، کشور را تهدید می‌کند، وزارت آموزش و پرورش بی اعتنا به اعتراض دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم، تصمیم خود را نهایی کرده و بر برگزاری امتحانات حضوری این پایه‌ها پافشاری و تأکید کرد. همزمان «محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز شب گذشته از مصوبه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا و تاکید بر برگزاری آزمون‌های نهایی پایه نهم و دوازدهم در گیلان به صورت حضوری و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس خبرداد.

وی با اشاره به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به صورت الکترونیکی است، افزود: دانش آموزان به فاصله ۲ متری بر روی صندلی خواهند نشست.

هفته گذشته نیز مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با تاکید به برگزاری امتحانات حضور در مقاطع نهم و دوازدهم گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گیلان به شکل حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا موضوع حضوری بودن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم تصویب شد گفت: سلامتی دانش‌آموزان و معلمان برای ما بسیار مهم بوده و امتحانات با کوچک‌ترین مشکلی برگزار می‌شود. از این رو مقرر شده‌ امتحانات پایه نهم در داخل مدرسه و به شکل زوج و فرد برگزار شود و برای پایه دوازدهم نیز تعداد حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

بر این اساس بیش از ۳۱ هزار دانش آموز پایه نهم و بیش از ۱۸ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در گیلان می‌بایست از ۲۷ اردیبهشت الی ۲۴ خرداد به صورت حضوری در امتحانات پایان سال شرکت کنند.

درهمین رابطه «جابر اخلاقی» معاونت آموزشی اداره‌ی کل آموزش و پرورش گیلان در گفت و گو با مرور از طراحی سه مدل در برگزاری امتحانات پایان سال به مرور خبر داد.

اخلاقی گفته بود: برای امتحانات پایان سال سه روش طراحی شده است. ضمن برگزاری امتحانات غیرحضوری برای پایه های نهم و دوازدهم  با مساعد شدن شرایط و خروج از وضعیت قرمز کرونایی، در سایر مقاطع روش امتحان غیر حضوری خواهد بود.

معاون آموزشی استان با اشاره به افزایش قابل توجه حوزه‌های امتحانی نسبت به سال گذشته تأکید کرد: مشکلی در فضای آموزشی نداریم و به تعداد کافی کلاس درس و مدرسه برای برگزاری امتحانات پایان سال این دو پایه مهم دراستان وجود دارد.

گفتنی است سال گذشته امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم استان گیلان در ۲۳۹ حوزه امتحانی برگزار شد. بر اساس آمارها، امسال افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز در

گیلان به تحصیل غیر حضوری مشغول شدند که ازاین تعداد ۳۱ هزار دانش آموز در پایه نهم و ۱۸ هزار نفر در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.