مرغ تا شب عید گران نمی‌شود

رییس اتحادیه مرغداران گیلان می‌گوید:

0 748

رییس اتحادیه مرغداران گیلان هر گونه شایعه افزایش قیمت مرغ در گیلان را رد کرد و گفت: تا شب عید افزایش قیمت مرغ در گیلان نخواهیم داشت.

همزمان با اعلام حذف ارز ترجیحی از سوی دولت و پیش بینی افزایش قیمت هر کیلو مرغ تا ۶۰ هزار تومان، موجی از نگرانی به دلیل افزایش قیمت و کمبود مرغ در برخی از بازارهای سطح استان به راه افتاده است. بطوریکه برخی از شهروندان می‌گویند: مرغ در بازار رشت به‌اندازه کافی توزیع نمی‌شود و یا در برخی از مغازه‌ها با قیمتی بیش از قیمت مصوبه عرضه شده است.

 درهمین رابطه «فرهاد گیاهی» در پاسخ به مرور، هرگونه کاهش توزیع به منظور افزایش قیمت مرغ را رد می‌کند و می‌گوید: علیرغم مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر فروش هر کیلو مرغ به قیمت ۳۱ هزار تومان برای مصرف کننده، به دلیل کاهش تقاضای مردمی، صنوف فروشنده هر کیلو مرغ را به قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه می‌کنند. به همین دلیل مرغ تولیدی مازاد استان در حال ذخیره سازی برای شب عید است.

رییس اتحادیه مرغداران تأکید می‌کند: تا مادامیکه نهاده‌های دامی با قیمت نرخ دولتی توسط پشتیبانی امور دام استان به مرغداران عرضه می‌شود افزایش قیمت مرغ نخواهیم داشت و بر اساس اطلاعات دریافتی از پشتیبانی دام جهاد کشاورزی گیلان تا شب عید، نهاده‌های دامی استان در انبارها با نرخ دولتی ذخیره سازی شده است. حتی از الان جوجه ریزی در واحدهای تولیدی برای مصرف عید انجام شده است.

 گیاهی تأکید می‌کند: به یقین با حذف ارز ترجیحی و کاهش ذخایر نهاده‌های دامی دراستان، قیمت مرغ همزمان با سراسر کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

روزانه در گیلان ۶۰۰ تن مرغ تولید می‌شود که ۲۵۰ تن آن در استان مصرف و مابقی به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود. در چند سال اخیر موضوع تامین مرغ یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان تبدیل شده است. شهروندان از سهمیه بندی عرضه مرغ و گرانی آن گلایه دارند و تولیدکنندگان نیز از مشکلات مربوط به تامین خوراک طیور خبر می‌دهند.

شما در شهر و محله‌ی خود چقدر با مشکلاتی چون گرانی مرغ و عرضه سهمیه بندی آن مواجه‌اید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.