نیاز دانشگاه علوم پزشکی به ۶۵۰ نیروی جدید

0 335

کانونی بودن بحران کرونا ویروس در گیلان و شدت شیوع این بیماری درهمه‌ی مناطق استان درسه ماه گذشته منجر به فرسودگی و خستگی کادر درمانی و پرستاری در بیمارستانهای گیلان شد. از اینرو دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان نظام پرستاری استان درفراخوانی به جذب موقت کادر پرستاری اقدام کردند. درحالیکه این پرستاران در چند ماه گذشته درکنار دیگر نیروهای پرستاری رسمی برای مقابله با کرونا در بیمارستان‌های گیلان اشتغال داشتند، اما از ابتدای اسفند تا کنون دستمزدی دریافت نکردند. عدم دریافت دستمزد کادر موقت پرستاری استان و اعتراض به قراردادهای ۸۹ روزه منجر تجمع تعدادی از آنان  دراردیبشهت ماه  گذشته در مقابل وزارت بهداشت و درمان کشور شد.

اما امروز «ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازکمبود نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مسائل ایجاد شده در بحران کرونا در استان و فراخوان صورت گرفته جهت بکارگیری نیروی مورد نیاز در واحدهای تابعه، نیروهای به کارگیری شده در شرایط بحرانی بیماری کووید ۱۹ و سایر بخش‌ها نیازمند حدود ۶۵۰ نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: با اعلام نیاز این دانشگاه ، وزیر بهداشت از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خواست تا دردوره‌ی جدید،  فراخوان تأمین نیروی انسانی گیلان به صورت ویژه دیده شود.

سالاری همچنین با اشاره به اینکه اجرایی نشدن برخی از مصوبات مربوط به جبران کمبودهای بهداشتی و درمانی این دانشگاه به وزیر بهداشت اطلاع رسانی شده است گفت: نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌ها در حوزه‌ی بهداشت و درمان گیلان، در طی ۱۰ سال گذشته و به رغم پیگیری‌ها صورت گرفته، هنوز  ۹ کلینیک در رشت، آستارا، رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه، فومن، صومعه سرا و رودبار با میانگین پیشرفت ۶۵ درصدی در دست اقدام داریم  که برای تکمیل نیازمند اعتبار ۵۳۰ هزار میلیونی است. از اینرو وزیر بهداشت دستور داد تا مشکلات مربوط به عدم اجرایی شدن مصوبات مذکور به‌جد پیگیری و برطرف شود.

گفتنی است پیشتر« فردین مهرابیان» معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که پیش از این معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان را برعهده داشت خبر داد درایام کرونا متاسفانه بالغ بر ۲۰ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان فوت و حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمان گیلان درگیر بیماری کرونا شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.