نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی برای ۸ کیلومتر باقی مانده آزاد راه

پیشرفت فیزیکی 50 درصدی باقیمانده ازاد راه رشت قزوین

0 426

بهره برداری از ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین که قرار بود براساس برنامه زمانبندی تا پایان سال۹۹ به بهره‌برداری برسد، تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

«اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان درباره‌ی هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین رشت در رودبار به دیارمیرزا گفت: با پیگیریهای مستمر دکتر نوبخت قرارداد این بخش با دو شرکت به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه دربخش باقیمانده‌ی آزاد راه، بیشترین پل و تونل پیش بینی شده، این مساله را موجب بی رغبتی سرمایه گذاران برای ورود به پروژه عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی این بخش از آزادراه به ۵۰ درصد رسیده است.

آزاد راه رشت قزوین که طی سالهای گذشته طی دو مرحله یکبار اواخر دهه‌ی ۸۰ و بار دیگر در نوروز ۱۳۹۶ افتتاح شد، همچنان در ۸ کیلومتر باقی مانده درمحدوده‌ی رودبار با چالش ساخت مواجه است و به دلیل محدود و باریک بودن مسیر بار ترافیکی سنگینی برای مسافرانی که گیلان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده اند به همراه دارد.

درحالیکه معاون عمرانی استاندار گیلان از نبود توجیه اقتصادی برای ورود پیمانکار به پروژه خبر داد، اما سال گذشته محمد باقر نوبخت درجریان بازدید از روند پروژه گفته بود: برای اتمام ۸ کیلومتر باقیمانده، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و دو پیمانکار به صورت همزمان ۴ کیلومتر پروژه را احداث می کنند.

درعین حال روزهای گذشته «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی از اتمام هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین تا قبل از پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت:

این پروژه یکی از گلوگاه‌های رشت – قزوین و از مطالبات مردمی بوده که سال ها به عنوان تکلیف وزارت راه بر زمین مانده است. هزینه این پروژه نسبت به مجموع آزادراه قزوین-رشت بسیار بیشتر است و حداقل ۸۰۰ میلیارد تومان دیگرهزینه کنیم تا تکمیل شود چون این بخش از مسیر دارای پل‌های دشوار و تونل‌های متعدد است که ۷۲ درصد این مسیر را پل و تونل تشکیل می‌دهد.

گفتنی است: محور آزادراه رشت – قزوین که ۱۲۰ کیلومتر آن سال‌های پیش ساخته شده بود حدود ۱۱ کیلومتر بین منجیل تا رودبار به دلیل مخالفت زیتون فروشان رودباری ناتمام باقی ماند که سه کیلومتر از این ۱۱ کیلومتر در سال ۹۶ افتتاح و ۸.۳ کیلومتر نیزهمچنان در دست ساخت قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.