پیش بینی ادامه‌ی وضعیت نارنجی گیلان تا سه هفته آینده

0 702

در حالی که بعد از اجرای محدودیت های ترددی درکشور، از تعداد شهرهای قرمز ونارنجی کاسته و به شهرهای زرد و آبی افزوده شده اما سه شهر گیلان بار دیگر در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا قرار گرفتند.

به گفته‌ی «مسعود نوروزی» معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درحال حاضر سه شهر لنگرود، رودسر و ماسال در وضعیت پرخطر کرونایی، قراردارند. طی چند روز گذشته شیب منحنی میزان ابتلای افراد به کووید ۱۹ دراین سه شهرستان آرام آرام به سمت بالا رفته است.

با توجه به اینکه دو روز پیش «علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به پنج شهر آمل، ساری، فریدون کنار، قائم شهر و نکا در مازندران از آنها بعنوان شهرهای پرخطر و قرمز در کرونا نام برده بوده، آیا افزایش تعداد مبتلایان درشهرهای شرقی استان و ادامه‌ی وضعیت نارنجی در آنها، رابطه مستقیمی با وضعیت قرمز کرونا درمازندران به واسطه نزدیکی به این استان دارد؟

در همین رابطه «مسعود نوروزی» به مرور گفت: تغییر رنگ شهرهای مختلف کشور صرفا به تعداد بستری ها و مرگ و میرهای ناشی از کرونا بستگی ندارد، بلکه با اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی دراستان، موفق شدیم تعداد بیشتری از بیماران مبتلا شناسایی و در ایزوله قرار گرفتند. شهرهای شرقی استان نیز به همین دلیل باید مورد مراقبت بیشتری قراربگیرند. متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این سه شهرستان آن ها را در آستانه‌ی قرمز شدن قرار داده است.‌

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: با توجه به شناسایی بیماران در این طرح حداقل گیلان تا دو یا سه هفته آینده در وضعیت زرد و نارنجی کرونا باقی می ماند وتاکنون هیچ تصمیمی در ستاد کرونای استان برای بازگشایی مدارس در سایر شهرها اخذ نشده است.

نوروزی درباره‌ی تعداد بیماران بستری شده‌ی مبتلا به کرونا درمراکز درمانی استان افزود: طی بیست و جهار ساعت گذشته تعداد ۴۶۹ نفر در بیمارستان های گیلان بستری شدند که ازاین تعداد بیش از  ۱۰۰نفر در وضعیت حاد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی تاکید کرد: در روزهای گذشته روند بستری و ترخیص در بیمارستانهای گیلان ثابت بوده و روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ نفر بستری و به همین میزان ترخیص می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.