اختصاص اعتبار برای ساخت پل ساحلی رودبار

0 454

روند طولانی مدت احداث پروژه راه آهن، پروژه آزاد راه رشت قزوین و مباحث چالش برانگیز زیتون فروشان با هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه درمحدوده شهر رودبار، سالها سایر زیرساختهای شهری رودبار را تحت شعاع خود قرار داده است. احداث جاده و پل ساحلی رودبار بروی رودخانه بزرگ سفید رود بیش از ۱۰ سال است که از مطالبات شهروندان رودباری بخصوص شهروندان ساکن مناطق شرقی وغربی این شهر بوده است. این درحالیست که همزمان زیر ساخت‌های شهر رودبار به واسطه عبور پروژه‌های ملی دچار آسیب‌هایی جدی و شدید شده اند. شکستگی شبکه آب شهری و احداث رمپ و زیرگذر غیراستاندارد از جمله خساراتی بود که پیمانکاران پروژه‌های راه آهن و آزاد راه به شهر وارد کرده‌اند.

روز گذشته جلسه بررسی پروژه احداث پل جاده ساحلی رودبار به منظور پیشبرد و تکمیل هرچه سریعتر پروژه و رفع موانع احداث آن برگزار شد. این در حالیست که اواخر اسفند ماه گذشته به گفته فرماندارشهرستان رودباربه مرور، اعتبار نقدی احداث پل بعد از سالها مطالبه شهروندان رودباری به راه وشهرسازی گیلان واریز شده است.

 این پل چه تاثیر در توسعه شهری رودبار به جا می‌گذارد؟ «هوشنگ عباسقلی زاده» فرماندار شهرستان رودبار به مرور پاسخ داد: این پل در مسیر کنار گذر رودبار، ارتباط شرق به غرب شهر را مسیر و تسهیل می‌کند.

فرماندار رودبار افزود: احداث این پل علاوه بر ظرفیت گردشگری، در مسیر آزاد راه رودبار به سمت تهران قرار گرفته و ضمن ایجاد ارتباط و حمل و نقل بین شهری، تردد مردم و گردشگران را آزاد راه تسهیل می‌کند.

 عباسقلی زاده با بیان اینکه اعتبار احداث این پروژه به تازگی بعد از گذشته ۱۰ سال از سوی دولت تامین و تزریق شده است گفت: عملیات اجرای این پل بروی جاده ساحلی بزودی از سوی پیمانکار آغاز و همزمان بحث روشنایی آن نیز در فاز بعدی اجرا می‌شود.

در ادامه«یعقوب حیدری» معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ی کل راه وشهرسازی گیلان نیز به مرور افزود: شهریور سال گذشته اعتبار این پل ابلاغ و اسفند ماه نیز مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نقدی به حساب راه وشهرسازی گیلان واریز شد.

حیدری مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای پل ساحلی رودبار را دو سال و از روی جاده ساحلی کنار گذر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بعد از انتخاب پیمانکار و شروع پیمان و استقرار کارگاه، عملیات احداث پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 وی با تأکید به اینکه از جاده و پل ساحلی به منظور راه تفکیکی در ترافیک درون شهری رودبار استفاده خواهد شد اضافه کرد: احداث جاده و پل  ساحلی خللی در فعالیت زیتون فروشان رودباری مستقر در آزاد راه وارد نخواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.