عدم استقبال گیلانی‌ها از طرح اقدام ملی مسکن

3 1,502

در حالیکه طرح اقدام ملی مسکن در بسیاری از مناطق کشور در روند اجرای عملیات ساخت قرارگرفته اما این طرح در گیلان چندان مورد استقبال متقاضیان فاقد مسکن قرار نگرفته و سامانه‌ی ثبت نامی طرح اقدام ملی وزارت راه وشهرسازی بار دیگر به درخواست گیلان برای متقاضیان جدید بازگشایی می شود.

روز گذشته مدیرکل راه وشهرسازی استان از واگذاری  ۲ هزار و‌۵۰۰ واحد مسکونی در انتهای فاز یک مسکن مهر رشت با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی به متقاضیان خبر داد.

«ماکان پدرام» با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی برای متقاضیان دریافت مسکن مهر گفت: این افراد می‌توانند تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال از تسهیلات مسکن مهر بهره‌مند شده و واحدهای خود را به قیمت هرمترمربع بین پنج میلیون و ۵۰۰ تا ۶ میلیون همراه عرصه و‌ اعیان خریداری کنند.

این در حالی ست که پیشتر اعلام شده بود اداره‌ی کل راه و شهرسازی گیلان در تفاهم با بنیاد مسکن استان، بخشی از واحدهای مسکن مهر را در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌دهد. معاون مسکن شهری اداره‌ی کل راه و شهرسازی گیلان در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن و تعیین تکلیف متقاضیان ثبت نام شده با مرور گفت و گو کرد.

«حسین کشاورز» معاون مسکن شهری استان با تاکید به اینکه همچنان تعدادی از واحدهای مسکن مهر رشت قابلیت تبدیل شدن به طرح اقدام ملی مسکن تا ۶ ماه آینده را دارند به مرور گفت: از تعداد متقاضیان واجد شرایط استان که بیش از ۶۰۰ نفرهستند تا کنون ۳۵۰ نفر وجه واریزی و تشکیل پرونده داده اند. با توجه به اینکه هنوز تعداد متقاضیان در گیلان کمتراز پیش بینی بوده است و در رشت نیز به اندازه‌ی لازم نرسیده، از وزارت خانه خواستار بازگشایی سایت ثبت نام طرح ملی مسکن برای ثبت نامی های جدید شدیم. از سوی دیگر تا ۱۰ روز آینده نیز متقاضیان فعلی تعیین تکلیف نهایی می شوند.

وی اضافه کرد: برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گیلان دو فضا پیش بینی شده است و چگونگی اولویت انتخاب مسکن در طرح ملی و فاز دو مسکن مهر در اختیار خود متقاضی خواهد بود. بر این اساس برای آن دسته از متقاضیانی که توانایی پرداخت پول بیشتری دارند و تمایل به دریافت مسکن در فاز دو مسکن مهر رشت دارند، قیمت هرمترمربع خانه را متری ۴ میلیون ۶۰۰ هزار تومان و برای آن دسته از متقاضیانی که خواستار ساخت و ساز جدید دراراضی پیش بینی شده برای طرح اقدام ملی هستند، قیمت هرمترمربع مسکن را ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.

لازم به ذکر است سهمیه‌ی ابلاغی گیلان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۲ هزار و ۳۹۲  واحد است که ۶۷ هکتار زمین در استان به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص پیدا کرد. در فاز اول با وجود پیش بینی ۳ هزار ظرفیت برای استان و سهم  ۵۰۰ واحدی برای رشت ، ۱۳۰۰ متقاضی ثبت نام کردند. از این تعداد تقاضا ۶۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند که تا به امروز ۳۵۰ نفر برای تشکیل پرونده و واریز وجه مراجعه کردند.

3 نظرات
  1. رضا دشتی قنبرزاد می گوید

    در ابتدای این طرح صحبت از ساخت خانه های طرح مسکن ملی در بافت فرسوده شهری و زمینهای ناکارآمد شهری بود ولی متاسفانه در عمل شاهد اجرای این طرح در محدوده بیرون از شهر میباشیم که این امر موجبات عدم استقبال شهروندان فاقد مسکن،در مشارکت ساخت آن میباشد.

  2. اسماعیل می گوید

    با سلام و عرض ادب لطفا بفرمایید بعد از ۴۰ملیون افتتاح حساب شما ۱۵۰ملیون وام میدهید خوب که اگر تصویب بشه ۱۵۰ملیون .بعدش چطوری کارگر مبلغ ثانویه رو بده ؟با افرادی که واقعا ندارند ولی هرطور شده بازحمت۴۰تومان اولیه رو پرداخت کردن چطور اینا رو صاحب خونه میکنید؟

  3. Nnn می گوید

    سلام با حقوق کارگری چطور میشه ۳۰۰ ۴۰۰میلیون ظرف یسال جور کرد. بنظر شما اگر کارگر میتونست این مبلغ رو ظرف این مدت جم و جور کنه بعد ۱۳ سال مستاجری تا الان چنصد میلیون پول نداشت که خودش بخره؟؟؟
    قرعه کشی بنام ما در آمد ولی نتونستیم…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.