هجمه مسافر؛ شوک به هتلهای گیلان

رییس جامعه هتلداران گیلان

0 296

رییس جامعه هتلداران گیلان گفت: علیرغم هجمه ورود گردشگران به استان و رزرو صد درصدی واحدهای اقامتی در ایام نوروز، آسیب و ضرر هتلهای گیلان جبران نشده است.

 «حسن مهرور اصل» با بیان این مطلب به مرور گفت: ورود میلیونی گردشگران به استان، شوکی بزرگی به تاسیسات اقامتی و گردشگری استان وارد کرد اما برخی از واحدهای اقامتی به دلیل آسیب و زیانی که طی شیوع کرونا به آنها وارد شد، آمادگی پذیرش این تعداد مسافر را نداشتند.

 رییس جامعه هتلداران گیلان در ادامه اضافه کرد: تعداد زیادی از پرنسل هتلها و اماکن اقامتی در دوسال گذشته ناچار به تعدیل نیرو شدند که جایگزینی این نیروها در ایام نوروز برای هتلداران ممکن نبود و این مساله موجب شد برخی از این واحدها به دلیل تعدیل نیرو نتوانستند خدمات مناسبی به گردشگران ارایه و ضرر های مالی خود را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه تا دو روز پایانی تعطیلات ۱۰۰ درصد تختهای اقامتی استان توسط مسافرین رزرو شد افزود: بعد از بازگشایی مدارس با افت ۵۰ درصدی اشغال تختهای اقامتی مواجه شدیم. در حال حاضر تاسیسات گردشگری استان خود را برای تعطیلات عید فطر آماده می کنند.

مهرور، ضعف سازمانی و صنفی و عدم رعایت نرخ نامه های مصوب را از جمله ضعف های هتلها و واحدهای اقامتی استان در ایام نوروز بیان کرد و گفت: نبود کنترل و نظارت دقیق صنفی در دوسال گذشته موجب بروز این مشکلات در اماکن اقامتی استان شد.

رییس جامعه هتلداران گیلان تاکید کرد: برای جبران آسیبهای وارده به هتلهای گیلان، باید مرزهای ورودی استان بروی گردشگران خارجی بخصوص مسافرین کشورهای حاشیه دریای خزر که قصد حضور و دیدن مسابقات جام جهانی قطر را دارند باز شود. ضروری است متولیان گردشگری استان دراین خصوص پروتکلهای بین اللملی با کشورهای همسایه منعقد کنند.

مهرور تاکید کرد: وعده های دولت قبلی در خصوص جبران خسارات صنعت گردشگری و هتلها عملی نشد و بسیاری از هتلهای گیلان از سوی بانکها تحت فشار قرار گرفتند.

لازم به ذکر است روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان خبرداد و گفت: آمارها از ورود بیش از هفت میلیون مسافر و گردشگر به گیلان خبر می‌دهد.

ولی جهانی افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا کنون هفت میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۷۶ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند که سه میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۶۵ نفر از این مسافران در این مدت، در مراکز اقامتی – گردشگری ثابت و موقت استان، اقامت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.