هیچ حق انتخابی وجود ندارد

سرپرست آموزش و پرورش گیلان:

0 518

همزمان با دومین روز از آموزشهای حضوری دانش آموزان در مدارس، امروز تعداد زیادی از خانواده های دانش آموزان گیلانی در مقابل استانداری گیلان، ادارات کل، نواحی آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی استان تجمع کردند.

در حالیکه براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز گذشته به آموزشهای حضوری درمدارس اجبار و تاکید شده و معلمان مدارس از هرگونه ارایه آموزش در فضای مجازی منع شده اند، امروز در مقابل ادارات کل و ناحیه یک آموزش و پرورش گیلان تعداد زیادی از خانواده ها در اعتراض به دستور العمل جدید آموزشی تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.

به گفته مادر دو دانش آموز که در این تجمع حضور داشت، خانواده ها از فرستادن فرزندان خود به کلاسهای درس واهمه دارند.

«مریم حسن پور» به مرور گفت: فضای کلاس درس به خصوص در مدارس دولتی،  مناسب حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی نیست.هیچ دانش آموزی قادر نیست به مدت چند ساعت، دستور العلمهای بهداشتی بخصوص استفاده طولانی مدت از ماسک را تحمل کند و مدیریت مدارس امکان نظارت به همه دانش آموزان را ندارند.

 «لیلا ساداتی» مادر یک دانش آموز دیگر نیز به مرور افزود: در کلاس درس فرزندش، بیش از ۳۰ دانش آموز حضور دارند که مشخص نیست آیا این دانش آموزان یا خانواده هایشان واکسن کرونا تزریق کرده اند یا خیر. حتی اطلاع دارم برخی از اولیا دانش آموزان از تزریق واکسن خودداری کرده و هیچگونه دستورالعملهای بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نکرده اند. حال چگونه برای فرستادن فرزندان خود به مدارس نگران نباشیم؟

«سمیه محمدی» مادر دانش آموز ابتدایی نیز اضافه کرد: در حالیکه کمتر از دوماه به پایان سال تحصیلی باقی مانده چرا آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان درمدارس اصرار دارد؟ آیا مسوولین خودشان قادر به تحمل ماسک در فضای گرم کلاسهای پرجمعیت هستند که از دانش آموزان مقطع ابتدایی چنین انتظاری دارند؟

 این مادر تاکید دارد: ترجیح می‌دهد فرزندش از کلاس درست غیبت داشته باشد اما نگران ابتلای کودکش به بیماری کرونا نباشد.

معلمین برای تدریس در فضای مجازی تکلیفی ندارند

در همین رابطه «محمد فائزی» سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به مرور گفت: حضور دانش آموزان بر سر کلاسهای درس تصمیمی ملی و از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور صادر شده و ادارات کل استانها در این خصوص تصمیم گیرنده نبوده و مکلف به اجرای دستورالعملهای ارسالی از سوی وزارت خانه هستند.

به دلیل اینکه این دستورالعمل ملی و کشوری است در حال حاضر هیچ حق انتخابی برای خانواده ها و دانش آموزان آنها برای حضور یا عدم حضور در کلاس درس و دریافت آموزش حضوری یا مجازی وجود ندارد و مقرر شده آموزش مدارس به دوران پیش از کرونا با نظارت مستقیم سازمان باز گردد.

 فائزی با تاکید به اینکه کلیه نظرات و دیدگاههای خانواده های نگران در تجمع امروز به طور مستمر به وزارت خانه انتقال می یابد افزود: با توجه به نگرانی اولیای دانش آموزان، این اداره‌ی کل نظارتها و بازرسی های مستمر خود از چگونگی اجرای دستورالعملهای بهداشتی در مدارس را تشدید می کند.

 وی در پاسخ به سوال مرور مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای آن دسته از خانواده هایی که از فرستادن دانش آموزان خود به مدارس خود داری می‌کنند برای دریافت آموزشها پیش بینی شده است تاکید کرد: به دلیل اینکه این دستورالعمل ملی و کشوری است در حال حاضر هیچ حق انتخابی برای خانواده ها و دانش آموزان آنها برای حضور یا عدم حضور در کلاس درس و دریافت آموزش های حضوری یا مجازی وجود ندارد و مقرر شده آموزش مدارس به دوران پیش از کرونا با نظارت مستقیم سازمان باز گردد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین تاکید کرد: براساس ابلاغی که به معلمان مدارس انجام شده، تدریس فقط به شکل حضوری است و معلمین برای تدریس در فضای مجازی هیچگونه تکلیفی ندارند. در صورت بیماری موردی دانش آموز و ارایه گواهی پزشک، خانواده ها می توانند با هماهنگی مدیریت مدرسه، تکلیف مورد نیاز را از معلم دریافت کنند. این ابلاغیه به کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی به شدت تاکید شده است.

فائزی تاکید کرد: در صورت وقوع شرایط حاد و افزایش تعداد بیماران در یک کلاس، مدیران مدارس می توانند نسبت به تعطیلی همان کلاس با مجوز اداره کل آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چطور دانش آموزان و اولیا در صورتی که تخلفی در مورد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس صورت بگیرد را اطلاع دهند، خاطر نشان کرد: خانوادها می توانند در سامانه shekayat.medu.ir و  حوزه ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در ادارات استان، شکایات خودشان را مطرح کنند و در اسرع وقت پیگیری می شود.

لازم به ذکر است آموزشهای حضوری در مدارس از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شده و طی آن ۳۸۰هزار دانش آموز گیلانی همزمان با سراسر کشورمکلف شدند  بر سرکلاسهای حاضر شوند. براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون ۴۹ درصد دانش آموزان ۵ تا ۱۸ سال استان، واکسن نوبت اول و ۴۲ درصد واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند. این درحالیست که دانشگاه علوم پزشکی استان برای واکسیناسیون دانش آموزانی که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند در مکان مدارس اعلام آمادگی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.