واکنش شهرداری گوراب زرمیخ به سگ‌کشی!

0 739

هفته‌ی گذشته انتشار فیلمی از زنده به گور کردن سگ ها با دست و پای بسته  توسط ماموران شهرداری گوراب زرمیخ در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که در آن یک وانت نیسان و فردی که لباس کارگران شهرداری را بر تن دارد، حیوانات دست و پا بسته را به درون گودال پرتاب می‌کرد. فیلمبردار فیلم مدعی بود این فیلم مربوط به کارگران شهرداری گوراب زرمیخ است که با دیدن وی از صحنه متواری شده اند. دقایقی بعد هم فیلمبردار تصاویری از درون گودال را که چندین سگ مرده درون آب شناور بوده اند، نشان می‌داد.

انتشار این فیلم واکنش و اعتراضات زیادی از سوی فعالان حقوق حیوانات در استان به دنبال داشت.

امروز شهرداری گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا نسبت به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر سگ کشی توسط پرسنل این سازمان واکنش نشان داد.

«عبدالرضا فرج زاده» با اشاره به حمله چند قلاده سگ ولگرد به اهالی منطقه گوراب زرمیخ و زخمی شدن دو نفر، گفت: تعدادی از ساکنان شهر گوراب زرمیخ خواستار رسیدگی و پیگیری شهرداری این شهر نسبت به این موضوع شدند. درهمین راستا با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و فرمانداری صومعه سرا، مقرر شد این سگ‌ها زنده گیری شوند. پس از زنده گیری چهار قلاده سگ بیمار که دو قلاده به دلیل تصادف با خودرو مجروح و بد حال بودند با تزریق دارویی مجاز به صورت تدریجی و بدون درد معدوم سازی شدند.

همچنین «علی اصغر آزاد » رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست صومعه سرا هم گفت: پس از استشهاد محلی شهروندان گوراب زرمیخ مبنی برمزاحمت و حمله‌ی سگ های ولگرد و درخواست آن ها برای رفع این معضل در جلسه‌ی ساماندهی پسماند هفته‌ی گذشته این شهرستان مبنی بر اینکه جمع آوری سگ های ولگرد از شهر برعهده‌ی شهرداری ها است، قرار شد ماموران شهرداری سگ های مجروح و ناقل بیماری واگیردار را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی زنده گیری کرده و با خوراندن دارو معدوم کنند.

گفتنی است سال گذشته بود که در پی نگه داری نامناسب سگهای خیابانی  و وجود چند لاشه ‌ی سگ بر اثر نبود غذا و آب در مرکز نگه داری زیر نظر سازمان پسماند شهرداری رشت ، انتقادات زیادی متوجه عملکرد شهرداری رشت در برخورد با سگهای خیابانی واردشد.

درهمین رابطه «بهراد ذاکری» عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت خواستار عذرخواهی سازمان پسماند شهرداری رشت از مردم به واسطه این رفتار ظالمانه با حیوانات  شده بود و گفت: مسئوولیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در رشت را برعهده می‌گیرم و به زودی جلسات مربوط به این مبحث را برگزار می‌کنم.

«علیرضا حاجی پور» مدیرعامل سابق سازمان پسماند شهرداری رشت در جلسه‌ی کمیسیون شورای شهر رشت در پاسخ به این انتقادات گفته بود: سازمان پسماند شهرداری رشت بدون دریافت کمترین اعتباری درباره‌ی نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در حال فعالیت است و تاکنون ریالی از این بابت دریافت نکرده است. نگه داری سگهای ولگرد نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.