ورود دستگاه قضایی گیلان به پرونده رومینا

0 442

قتل «رومینا اشرفی»دختر سیزده ساله‌ی تالشی به دست پدر که چند روز قبل در بخش حویق تالش اتفاق افتاد، همچنان بحث داغ بسیاری از پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی است و هرروز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. روز گذشته نیز در آخرین اظهارنظر انجام شده از سوی دوست نزدیک رومینا اعلام شد: رومینا به بهانه داشتن فیلمی توسط «بهمن خاوری» تهدید می‌شد. این درحالیست که سه روز پیش بهمن خاوری به اتهام آدم ‌ربایی و برخی شواهد که حاکی از نقش داشتن در عصبانیت پدر رومینا اشرفی داشت، بازداشت و تحویل مقام قضائی شد.

در همین رابطه «سیدمهدی فلاح میری» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از رسیدگی سریع و قانونی به جنبه‌ی عمومی جرم مرتکب شده توسط عاملان جنایت تالش توسط دستگاه قضایی خبر داد و گفت: قتل دختر ۱۴ ساله تالشی توسط پدر جنایتی هولناک بود که با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. دستگاه قضایی صرف نظر از اینکه اولیا‌ی دم نسبت به جنبه‌ی خصوصی جرم چه خواسته‌ای از دستگاه قضا داشته باشند از لحاظ جنبه‌ی ‌عمومی جرم، سرعت و قاطعیت قانونی در رسیدگی و صدور رأی و مجازات قانونی عاملان را به جد در دستور کار خود دارد.

فلاح میری با بیان اینکه در حال حاضر پدر مقتول در بازداشت به سر می‌برد، اظهار کرد: اگر این خانواده نقش عاطفی خود را نادیده نمی‌گرفت و پدر نیز وظایف پدرانه و نوازشگرانه خود را به درستی ایفا می‌کرد، اکنون شاهد چنین جنایتی نبودیم.

این مقام ارشد قضایی در پایان با اشاره به موضع گیری‌ها و اظهارنظرهای مختلف در فضای رسانه‌ای کشور درباره این جنایت گفت: به متولیان رسانه‌ای که برخی دلسوزانه موضع گیری داشتند توصیه می‌کنم در راستای مسئولیت اجتماعی خود مراقب حرف‌ها و کنش‌های و موضع گیری‌هایشان باشند تا از تکرار رخدادهای تلخی مانند این در جامعه پیشگیری شود.

گفتنی است به دنبال جریان رسانه ای قتل رومینا اشرفی توسط پدرش، درحساب تویتری «ریحانه» منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت «آیت الله خامنه‌ای» آمده است:  «جامعه هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی باید با کسانی که تعدی به زن را حق خودشان می‌دانند برخورد سخت بکند. قانون هم باید در این زمینه مجازات‌های سختی را پیش بینی کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.