صنایع گیلان در تملک بانکها

0 415

در حالیکه امروز «فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صنعت و معدن وتجارت گیلان از رشد دو برابری سرمایه‌گذاری صنعتی و افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: امنیت و آرامش در بخش تولید تقویت و احیاء شده است ، اما  دادستان عمومی گیلان با انتقاد از تملک بی‌رویه واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها انتقاد کرد.

«مهدی فلاح میری» گفت: براساس آمار بسیاری از کارخانجات استان در تملک بانک‌ها بوده و آن واحدهای تولیدی تعطیل و یا نهایتاً نیمه تعطیل هستند که باید تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود. همچنین هفته‌ی گذشته نیز رئیس هیات‌ مدیره‌ی کانون کارفرمایان گیلان، عدم فعالیت، نیمه فعال بودن و تعطیلی کارخانجات گیلان ، نبود سرمایه در گردش و نداشتن بودجه را معضل صنعت استان اعلام کرده بود.

فلاح میری افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در استان  بانک محور هستند. بعضی از این واحدها به‌جای سرمایه گذاری، از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده و در پرداخت آن با مشکل مواجه می‌شوند و بانک‌ها هم برحسب قانون با آن واحد تولیدی برخورد می‌کنند. متأسفانه بعضی از کارخانه جات و واحدهای تولیدی که حتی محصولاتشان به کشورهای دیگر صادر می‌شود، به اصل ۴۴ قانون اساسی بی‌توجه بوده و واحدهای تولیدی خود را در استان به افراد فاقد واجد شرایط واگذار می‌کنند که این امر منجر به تعطیلی بسیاری از این واحدها شده است.

وی با اذعان به اینکه دادگستری استان گیلان توجه ویژه‌ای به رفع موانع تولید در این استان دارد، بیان کرد: درخصوص رفع موانع تولید در استان گیلان کارهای کارشناسی در کمیته‌های فرعی اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری انجام‌شده و در حوزه‌ی سرمایه گزاری و تولید با موانع جدی مواجه هستیم که باید به آن رسیدگی شود.

وی مهم‌ترین چالش در رفع موانع تولید را به مزایده گذاشتن بسیاری از وسایل کارخانه جات عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌ها و رویکرد دادستانی استان گیلان و با صدور حکم وضعی و تکلیفی این اطمینان را به سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای تولیدی می‌دهم که اجازه خروج هیچ دستگاهی را از کارخانه جات نخواهیم داد زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی به علت مزایده‌ی دستگاه‌ها تعطیل و بسیاری از افراد و کارگران بیکار شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.