ترخیص ۱۹ هزار تن روغن از بنادر

دادستان گیلان خبر داد:

0 360

کمبود روغن خوراکی در گیلان به هفته دوم رسیده و قفسه فروشگاههای زنجیره ای و مواد غذایی سطح استان از انواع روغن سرخ کردنی خالی هستند، امروز دادستان گیلان از ترخیص ۱۹ هزار تن روغن خوراکی خام از انبارهای بنادر گیلان خبر داد. این درحالیست که همزمان با نبود روغن، انواع ماکرونی و مواد شوینده نیز که پیشتر خبر افزایش قیمت این کالاها بعد از ماه رمضان رسانه ای شده بود از قفسه فروشگاه های زنجیره ای استان خالی شده است.

«سید مهدی فلاح میری» دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه ۱۹ هزار تن روغن خوراکی خام از انبارهای بنادر استان گیلان ترخیص شد، گفت: با هماهنگی مدیرکل جهاد کشاورزی مقدار ۵۰۰۰ تن از این روغن جهت تامین نیاز مردم و جلوگیری از عملکرد سودجویان به کارخانجات گیلان اختصاص می‌یابد.

دادستان استان با اشاره به نظارت قوه قضائیه بر فرآیند توزیع کالاهای اساسی اظهار کرد: دادستان‌های شهرستان‌های بندری استان که بازرسی از بنادر و انبار‌ها را به طور مستمر در دستور کار خود دارند در بازرسی‌های اخیر در بندر کاسپین با محموله بزرگ ۱۹ هزار تنی روغن خام که توسط یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای کشور وارد شده مواجه شدند که باید یک بازه زمانی غیر ضرور را جهت ترخیص از بندر سپری می‌کرد.

وی با بیان اینکه دلایل قانونی جهت نگهداری روغن موجود نبوده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با بررسی اسناد، دستور قضایی ترخیص روغن جهت کارخانجات فرآوری این محصول صادر شد.

فلاح میری با هشدار به کسانی که با سوء استفاده از شرایط موجود قصد اخلال در فرآیند توزیع کالاهای اساسی در استان را داشته و به ارزاق عمومی مردم چشم طمع دارند بیان کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از حقوق مردم دفاع کرده و با اخلال گران امنیت و اقتصاد جامعه برخورد خواهد کرد.

 لازم به ذکر است همزمان با این خبر«ابولقاسم یوسفی نژاد» ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی از ورود بیش از پنج هزار تن روغن خام جدید به گمرکات استان گیلان خبر داد و افزود: این مقدار روغن خام مجموع واردات استان را در سال جاری به ۴۰ هزار تن رساند.

وی افزود: به دلیل همجواری گیلان با کشورهای اوراسیا که یکی از مهم ترین مجرای تامین روغن خوراکی است امیدواریم مراحل صدور مجوز از سوی دستگاههای مربوطه برای وارد کنندگان با سرعت بیشتری طی شود تا هر چه سریعتر التهابات ناشی از کمبود روغن در بازار فروکش کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.