وضعیت گیلان ممکن است قرمز شود

0 345

اوج‌گیری کرونا در شهرهای جنوبی و غربی کشور و رشد تصاعدی آمار مبتلایان در تهران، وضعیت گیلان را به عنوان یکی از شهرهای آسیب‌پذیر، نگران‌کننده کرده است. بیماری کرونا بسیار زودتر از پیشبینی‌ها درحال بروز دوباره است و چشم‌انتظار فرا رسیدن فصل سرما نمانده است.

در همین راستا علی پیرصالحی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مصاحبه با ایسنا تاکید کرد بهتر است تا کشف درمان قطعی برای کرونا، از حضور در برنامه‌هایی که به تجمع نیاز دارند پرهیز شود.

گفتنی است در روزهای گذشته ۴۰ نفر در اراک به دلیل حضور در یک جشن عروسی به کرونا مبتلا شدند. رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم با اعلام وضعیت قرمز در ده شهرستان این استان اعلام کرد: در سنین بالا میزان مرگ و میر بسیار بالا است و از سن ۶۰ سالگی به بالا تعداد فوتی‌ها تصاعدی می‌شود.

با این وجود بهتر است مسئولان استانی گیلان تا دیر نشده نسبت به ایمن کردن فضای استان در برابر موج بعدی و شدید کرونا اقدام کنند.

از همین رو جلال برشان، رییس شبکه بهداشت رشت صبح امروز در گفت‌و‌گو با ایرنا بر توجه به پرتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها، وضعیت زرد گیلان به راحتی می‌تواند به وضعیت قرمز تبدیل شود.

گیلان درحالی که یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا در اسفند ۹۸ بود، اکنون هم در خطر است. این درحالی است که وضعیت تمام شهرهای استان در مدت اخیر تقریبا ثابت مانده و در موقعیت زرد قرار داشته است. برشان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به «برگزاری محتاطانه» جشن‌ها و مراسم‌ها با حداقل تعداد نفرات تاکید کرده است.

با این حال صبح امروز آبتین حیدرزاده، معاون بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان موضعی خلاف جلال برشان اتخاذ کرد. او به جای تاکید بر احتیاط، نسبت به افزایش آمار مبتلایان در گیلان اظهار نگرانی کرد و گفت: روزانه ۵۰ نفر از گیلانی‌ها در بیمارستان ها بستری می شوند؛ به گونه ای که مراکز ICU در حال افزایش تعداد پذیرش و ترخیص بیماران نیز در حال کاهش است.

حیدرازده تاکید کرد: باید از حضور در مراسم‌های عروسی و عزا پرهیز شود چراکه در یک جمع ۵۰۰ نفره دست کم ۱۰۰ الی ۱۵۰ ناقل بی علامت یافت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.