کاهش شهرهای سفید گیلان از ۱۰ شهر به ۲ شهر

0 485

روز گذشته «ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه‌ی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان، تعداد مبتلایان بستری شده در بیمارستان‌های استان را ۲۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: در یک هفته تعداد شهرستان‌های سفید گیلان از ۱۰ شهرستان به ۲ شهرستان رسیده است. اعلام همزمان این آمار با دستور رییس جمهور در الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی موجب شد،  استاندار گیلان ماسک زدن در اماکن سرپوشیده مانند پاساژها، ادارات، بانک‌ها و وسایل حمل و نقل و اماکن عمومی  را از امروز در گیلان الزامی اعلام کند.

در همین رابطه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت از امروز استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل همگانی این شهر را الزامی کرد. این سازمان در اطلاعیه ای از شهروندانی که از اتوبوس به عنوان وسیله حمل و نقل همگانی استفاده می‌کنند در خواست کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ماسک زده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. همچنین به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی رانندگان اتوبوس از امروز به ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده تجهیز شده اند تا از انتقال آلودگی‌های ویروسی تا حد امکان کاسته شود.

در این اطلاعیه آمده به همین منظور و در جهت حفاظت از سلامتی و تندرستی رانندگان تاکسی و شهروندان، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همه رانندگان تاکسی را ملزم به استفاده از ماسک کرد. بازرسان و رانندگان تاکسی باید از امروز به ماسک، دستکش و وسایل ضدعفونی کننده تجهیز شوند.

روز گذشته بعد از پایان جلسه‌ی کشور ستاد مقابله با کرونا در کشور، «ارسلان زارع» استاندار گیلان نیز اعلام کرد: ماسک زدن دراماکن سرپوشیده مانند پاساژها، ادارات، بانک‌ها و وسایل حمل و نقل و اماکن عمومی از روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه الزامی است. کسانی که  از ماسک استفاده نکنند از خدمات عمومی محروم خواهند شد. استفاده از ماسک هم برای خدمات دهندگان الزامی است و هم برای خدمات گیرندگان.

استاندار گیلان با هشدار به اینکه عادی شمردن  کرونا موجب افزایش مبتلایان به کرونا خواهد شد افزود: کمبود ماسک در این شرایط قابل توجیه نیست. دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت به طور مستمر نظارت‌های کافی داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.