کاهش پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیا در رشت

موافقت شورای شهر با واگذاری دو پروژه؛

0 450

با موافقت اعضای شورای شهر رشت، پروژه تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) به منظور اجرا به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شد. این در حالیست که سال گذشته مدیریت شهری رشت از امضای  تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای ۵ پروژه بزرگ عمران شهری از جمله روگذرمیدان هفت آذر(نیروی دریایی )، روگذر یا زیرگذر میدان مصلی، زیرگذر میدان شهرداری رشت، میدان حضرت ولی عصر (عج) در شمال شهر و ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود، با اعتباری بالغ بر۴۵۰۰ میلیارد تومان خبر داده بود.

هفته گذشته بود که احمد رمضانپور رییس شورای اسلامی رشت از عدم بهره گیری از ظرفیتهای قرارگاه خاتم الانبیاء (عج) بعنوان تشکیلاتی بزرگ، منسجم با منابع انسانی در توسعه و عمران شهری رشت ابراز تاسف کرد و گفت: باید اجرای چهار یا پنج پروژه بسیار مهم و اولویت‌دار شهر رشت از مجله پروژه رفع معضلات دو رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت به این مجموعه سپرده شود.

اما با این حال شورانشیان رشت روز گذشته فقط با واگذاری دو پروژه موافقت کردند. در همین رابطه «امیر حسین علوی» عضو شورا با  اشاره به اینکه در واگذاری پروژه‌های عمرانی رشت به قرارگاه خاتم اولویت‌بندی انجام ‌شده است گفت: برخی از این اولویت‌ها، از جمله رودخانه‌های شهر رشت به واسطه عدم انجام مطالعات قابلیت اجرایی ندارند. پروژه زیرگذر میدان مصلی نیز چون  به رودخانه می‌رسد در شرایط فعلی عملاً قابل اجرا نیست.

وی با تاکید بر اینکه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین جزو پروژه‌هایی است که در شرایط فعلی قابلیت اجرایی دارد، گفت: برای واگذاری این پروژه به قرارگاه خاتم شرایط فراهم است و در نهایت با نظر اعضای شورای رشت در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

اما  ازسوی دیگر اسماعیل حاجی پور دیگرعضو شورا نیز با اشاره به اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) در حال حاضر برای شهر ضرورت ندارد افزود: طی یک سال و نیم آینده این پروژه برای رشت ضرورت پیدا می‌کند و معتقدم با واگذاری این پروژه به قرارگاه خاتم، زمینه‌های حضور و مشارکت قرارگاه را برای پروژه‌های عمرانی رشت فراهم کنیم.

اسماعیل حاجی پور تاکید کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) توسط پیمانکاران داخلی نیز قابلیت اجرا دارد.

در ادامه«محمد حسن عاقل منش» عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه‌های مهم رشت به قرارگاه خاتم واگذاری شود، اظهار کرد: چنانچه قرارگاه خاتم تمایل داشته باشد موضوع مطالعه پروژه‌های بزرگ عمرانی رشت، همچون رودخانه‌های شهر نیز به آنان واگذار شود.

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای رشت نیز ابراز امیدواری کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) باب  ورود قرارگاه خاتم الانبیا به دیگر پروژه‌های بزرگ رشت باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.