ابتلای ۱۳۵۰ نفر در گیلان به آنفولانزا

0 533

۱۵ نفر در کشور و ۲ نفر در گیلان تازه ترین آمار فوت ناشی از شیوع موج اول ویروس آنفولانزا در کشور اعلام شده است. بیماری فصلی واگیرداری که به گفته مسوولان بهداشتی امسال یک ماه زودتر و با شدت و سرعت بیشتری درمناطق مختلف کشور شیوع یافته و سلامتی برخی از مبتلایان بخصوص سالمندان را تهدید می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی ۱۳۵۰ مورد ابتلا به آنفلولانزا و ۴۰۱  مورد بستری ناشی از ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی گیلان خبر داد.

« فردین مهرابیان» با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع ویروس آنفلوانزای فصلی، افزود:

در سال گذشته هزار و ۴۹۶ مورد ابتلا شناسایی شده بود که از این تعداد ۱۳۷ مورد بستری شدند.

مهرابیان تأکید کرد: بیماران قلبی، دیابتی، تنفسی، سالمندان، کودکان، زنان باردار، دیالیزی و بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند باید موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند. شستن مرتب دست‌ها، نگهداشتن دهان و بینی با دستمال در مواقع زدن عطسه و انداختن دستمال آلوده داخل سطل زباله در جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا موثر خواهد بود. شهروندان می توانند با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به ویروس آنفلوانزا پیشگیری کنند.

پیشتر درهمین باره « محمدمهدی گویا» رئیس اداره کنترل بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفته بود: حدود سه هفته است که موج اول آنفولانزای فصلی با شدت و سرعت در تمام مناطق کشور، خاورمیانه و اروپا شروع شده است. به طور تقریبی تمام استان‌های کشور موج آنفولانزا را گزارش کرده‌اند. تا کنون نیز ۱۵ نفر به دلیل بیماری آنفولانزا در استان ‌های تهران، مازندران و آذربایجان شرقی فوت شده‌ اند.

وی افزود: استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، سمنان ، مازندران و گلستان بیشترین آمار شیوع را داشته‌ اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.