آمادگی خوب گیلان برای انتخابات مجلس

0 392

دوره آموزشی مجریان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در گیلان با حضور « سید اسماعیل موسوی» مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در استانداری گیلان برگزار شد.
به گزارش مرور، دبیر ستاد انتخابات کشور در نشست خبری با رسانه های استان گفت: گیلان آمادگی خوبی برای برگزاری انتخابات مجلس آینده دارد.
وی افزود: علاوه بر ۲۰۸ فرمانداری در سطح کشور ، وزارت کشور، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز نسبت به ثبت نام نامزد های انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام می کنند‌.
موسوی با اشاره به همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخابات میان دوره ای خبرگان در ۵ استان کشور افزود: در استانهای تهران، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و فارس انتخابات میان دوره ای برگزار می شود که ۷ نفر از منتخبین به مجلس خبرگان راه خواهند یافت.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با تاکید بر لزوم فراگیری مباحث حقوقی انتخابات از سوی عوامل اجرایی این رویداد سیاسی گفت: در قالب کارگاه های آموزشی آخرین اخبار و اطلاعات و بخشنامه ها در خصوص انتخابات آموزش ارایه می شود.
موسوی با بیان اینکه این اولین انتخابات مجلس است که در گام دوم انقلاب برگزار می شود گفت: انتخابات و مشارکت سیاسی یکی از برکات انقلاب است که برای هرچه بیشتر شدن حضور و مشارکت مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم
همچنین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استانداری گیلان برگزار شد. این کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی عوامل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در آن فرمانداران، معاونین سیاسی و بخشداران با آخرین قوانین و به روزترین سیاست ها و اطلاعات حوزه انتخاباتی آشنا شدند.
گفتنی است ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان از ۱۵ آذر به مدت ۱۰ روز در فرمانداری‌ها انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.