اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران گیلان

0 397

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان ازاختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۲۲۰ طرح عمرانی برای مدیریت بحران و حوادث طبیعی در گیلان خبرداد.

گیلان جزو پنج استان نخست کشور به لحاظ بروز بلایای طبیعی است. زمین لرزه، سیل، برف و حریق جنگلها از مهمترین حوادث طبیعی این استان است. پیشتر مدیریت ستاد بحران برای جبران خساراتهای سیلاب غرب استان در سال های ۹۹ ، ۹۸ ،۹۷  حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از هیات دولت درخواست کرده بود.

به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان،«امیرمرادی» درجلسه ستاد مدیریت بحران در شهرداری بندر مرزی آستارا گفت: بیشتر طرحهای مدیریت بحران برای اجرا درغرب استان گیلان مصوب شده و فرمانداران، شهرداران و دستگاه های اجرایی متولی، باید برای مهار و مدیریت بحران های احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

مرادی افزود: از مجموع اعتبار مصوب برای استان گیلان، ۷۰میلیارد ریال برای اجرای ۲۰طرح حوزه مدیریت بحران در شهرستان مرزی بندر آستارا تخصیص یافته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان گفت: تا پایان سال ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در آماده باش کامل به سر می برند و تقویت تجهیزات و امکانات مدیریت بحران در شهرستان های گیلان در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است پیش ازاین هیات دولت با اختصاص اعتبار ۱۲۵۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال برای بازسازی بخشهای خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی برای سه استان گیلان ، بوشهر و هرمزگان موافقت کرده بود. به گفته مرادی این اعتبار صرفا برای جبران خسارتهای اراضی کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.