اختصاص ۱۸ میلیارد تومان به پسماند رشت

0 462

«ناصر حاج محمدی» شهرداررشت از اختصاص ۱۸میلیارد تومان به مدیریت پسماند شهررشت خبرداد.

شهردار رشت گفت: از محل اعتبارات ویژه وزارت کشور، ۱۸ میلیارد تومان برای بهبود زیرساختهای پردازش و تبدیل مواد پسماندهای این کلانشهر تخصیص یافت.

“ناصرحاج محمدی” در دیداربا مدیران سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشورافزود: ۱۸ میلیارد تومان اعتبارمازاد براعتبارات زباله سوز تنها برای تسریع و کمک به مدیریت پسماند شهر رشت اختصاص یافته است.

وی افزود: مقرر شد ازسرجمع این اعتبار مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای باقی مانده پیش پرداخت مجری پروژه نیروگاه زباله سوز اختصاص یابد که متعاقب آن مجری نسبت به تحویل زمین و تجهیز کارگاه در محل و ارائه نقشه های ابنیه فنی برای انتشار آگهی فراخوان انتخاب پیمانکاربرای ساخت ابنیه و مبلغ ۸ میلیارد تومان دیگرنیز در دو بخش تجهیز کارخانه کود آلی رشت و به روز رسانی آن هزینه شود.
منطقه سراوان رشت از مناطق زیبا ودیدنی استان است که بیش ازسه دهه است به محلی برای تخلیه زباله تبدیل شده است و روزانه افزون بریک هزار تن زباله به این محل انتقال داده می شود. در سالهای اخیر انتقال حجم زباله به این منطقه به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که نه تنها اهالی بومی بلکه کل شهروندان رشتی را ازاین وضعیت آزرده کرده است. شیرابه های ناشی اززباله در محل دفن، به شدت نگران کننده است به گفته برخی از اهالی، شیرابه ها به رودخانه سیاهرود (رودخانه ای زیبا دردل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه های گوهررود و زرجوب سرازیر می شود.

در این باره ناصرحاج محمدی شهرداررشت در اولین روزهای حضورش در شهرداری رشت در بازدید از منطقه سراوان با تاکید برضرورت تسریع بخشی در احداث تصفیه خانه رشت گفت: این تصفیه خانه باید تا قبل از فصل بارندگی احداث و آغاز به کار کند.

وی با تاکید برعدم وجود مشکل در پروسه دفن زباله افزود: امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی این تصفیه خانه راه اندازی شود تا آب تصفیه شده از پس ماند به رودخانه و چرخه طبیعت برگردد و مقدار شیرابه هم به صفر رسد.

لذا شتاب در ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت با توجه به اینکه به سلامت مردم مربوط است و عملیاتی شدن برنامه هایی از جمله احداث دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه زباله، نیازمند توجه جدی دست اندرکاران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.