اعلام لیست بیمارستانهای استان برای مبتلایان کرونا

کیت تشخیص کرونا در گیلان موجود نیست

0 698

در حالیکه آمارهای غیر رسمی وتایید نشده  از ابتلای ۲۸ نفر در گیلان به ویروس کرونا خبر می دهند، امروز سازمان نظام پزشکی کشور لیست بیمارستانهایی که برای قرنطینه و ایزولاسیون بیماران مبتلا به کرونا با افراد مشکوک در ساسر کشور مشخص شده است را اعلام کرد.

در گیلان علاوه بر مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت ، بیمارستانهای امینی لنگرود، شهید نورانی تالش ، نیکوکار املش ، رسالت ماسال ، شهدای رضوانشهر و بیمارستان قدیمی لاهیجان  برای ارایه خدمات به مبتلایان پیش بینی شده اند.

همچنین امروز «ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: این کارگروه برای اطلاع رسانی تشکیل شده است.

سالاری با بیان اینکه کسانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود، افزود : پیش بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند. اما هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مردم نگران نباشند، به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H۱N۱ که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است. ضمن اینکه هنوز با مواردی از بیماری ضعیف تر از آنفلوانزای B در کشور مواجهیم و بیشتر بیماران تنفسی از این نوع است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا برای بیماران مزمن از جمله دیابتی ها، بیماران قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد، گفت: مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست وشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

سالاری از مردم گیلان خواست نگران نباشند و ابراز امیدواری کرد همان طور که شیوع آنفلوانزا در پاییز امسال مهار شد، این بیماری نیز کنترل می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا گفت: این کارگروه برای اطلاع رسانی تشکیل شده است و وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهد و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

گفتنی است در حالیکه گیلان بعد از قم بیشترین آمار مبتلایان و فوتی  را بر اثر ویروس کرونا داشته،  اما خبرها حاکی از آن است که در بیمارستان تخصصی رازی هنوز کیت تشخیص کرونا ویروس وجود ندارد و این در حالیست که به گفته نماینده سازمان بهداشت جهانی امروز چهارمین محموله کیتهای تشخیص بیماری کرونا به ایران تحویل داده شده است. گفته می شود این کیتها در انحصار و اختیار انیستیتو پاستور در تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.