افتتاح بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی شهید حسین پور لنگرود

0 560

همزمان با بهره ‌برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت‌ درمان و آموزش پزشکی کشور، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی شهید حسین پور لنگرود امروز از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز حسن روحانی رییس جمهور، در هفتاد و سومین هفته افتتاح‌ طرح‌ها، طرح وزارت بهداشت با عنوان هر_خانه_یک_پایگاه_سلامت در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران و قم را به ارزش ۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان افتتاح کرد.

«علی نبیا »معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه در این مراسم، با بیان اینکه در یک سال اخیر احداث و تکمیل ۱۴ بیمارستان نیمه تمام کشور در دستور کار قرار گرفت، گفت: طی این مدت ساخت و تکمیل ۱۳ بیمارستان به اتمام رسیده و طی یک ماه آینده نیز، تنها بیمارستان باقیمانده هم تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه بیمارستان لنگرود با ۱۳۵ تخت و با مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۴۳ متر مربع احداث شده است، گفت: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان احداث و راه‌اندازی شده است و ۴۰۰ نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفته است.

گفتنی است بیمارستان شهید حسین پور لنگرود دارای بخش‌های درمانگاه، اورژانس، تصویر برداری، فیزیوتراپی، بخش‌های بستری کودکان، زنان و زایمان، زنان LDR، مراقبت ویژه (CCU)، مراقبت ویژه (ICU)، اعمال جراحی، بستری داخلی و بستری خارجی است.

پیش ازاین ۳۱ طرح عام‌المنفعه سلامت گیلان در بیست ‌وهشتمین آیین پویش ره سلامت، در خرداد‌ امسال با حضور دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. همچنین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حدود ۷۰ طرح نیمه تمام عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد و ۲۲ طرح عمرانی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.