افت شدید فشار آب شرب معضل آبکنار انزلی

0 492

در ادامه‌ی مشکلات کم آبی و ضعف شبکه‌ی آبرسانی آب شرب در مناطق روستایی گیلان ،روستای آبکنار بندر انزلی نیز با مشکل افت فشار آب شرب در تابستان مواجه شده اند. «اسماعیل خجسته » دهیار روستای آبکنار به ایسنا خبر داد: درفصل تابستان با افت فشار آب رو به رو هستیم. بسیاری از اهالی حتی برای پخت و پز از بطری‌های آب معدنی استفاده می کنند.

خجسته با اشاره به اینکه روستای آبکنار در ۳۸ کیلومتری غرب شهر بندرانزلی واقع شده است، افزود: ۱۴۰۰ خانوار در این روستا ساکن هستند و شغل بیشتر اهالی کشاورزی به ویژه صیفی کاری است. با توجه به اینکه روستای آبکنار همجوار ساحل خزر بوده و راه ارتباطی دو شهر آستارا و انزلی از حاشیه آن عبور می کند، اما به استناد اینکه آبکنار در حریم تالاب قرار دارد طبق قانون، ساخت و ساز در این منطقه با محدودیت هایی رو به رو است.

دهیار روستای آبکنار ادامه داد: مهمترین مشکل این روستا  دسترسی به آب آشامیدنی سالم است. نزدیک به هفت سال است که اهالی این روستا از لحاظ دسترسی به آب آشامیدنی سالم در مضیقه هستند. بخصوص اینکه در فصل تابستان با افت فشار آب مواجه می‌شویم و زمان بارش باران یا زمانی که برق قطع می شود، آب گل آلود شده و در حال حاضر روزانه پنج ماشین آب معدنی به روستا حمل می کنند.

دهیار آبکنار با بیان اینکه بسیاری از اهالی حتی برای پخت و پز از بطری‌های آب معدنی استفاده می کنند، تاکید کرد: آبکنار دارای سه منطقه شامل مسجدمحله، میرمحله و میان محله که میرمحله غروب ها آب ندارد و با افت شدید فشار روبروست. با توجه به اینکه در فصل کشاورزی هستیم، بعد از یک روز کاری و حضور در مزرعه، کشاورزان حتی آب مناسب برای استحمام ندارند.

خجسته، با اشاره به اینکه استفاده از چاه آب در روستاهای شمال رایج است، گفت: آب چاه نیز گل آلود است و بدون تصفیه به وسیله پمپ و با لوله به منازل هدایت می شود و گاهی اوقات منبع و مخزن آب گل آلود می شود و این شایسته یک روستا در جوار ساحل و دریا نیست که آب سالم نداشته باشد.

دهیار آبکنار، با اشاره به پیگیری های مکرر و نامه نگاری برای رفع مشکل آب روستا، تاکدکرد: منتظر اقدام مسئولان مربوطه در این زمینه هستیم.

گفتنی است پیش تر از سوی مدیرعامل وقت شرکت آبفار گیلان اعلام شده بود  ۳۰ درصد تاسیسات و خطوط انتقال آب شرب روستایی استان دچار فرسودگی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.