افزایش دوربین ثبت تخلف در جاده های گیلان

0 491

۴  کشته و ۵ مصدوم  آخرین آمار حوادث  رانندگی استان در روز گذشته  بوده است. سرعت غیر مجاز و تخلفات  جاده ای عمده ترین  دلیل  وقوع تصادفات  در محورهای  مواصلاتی  استان از سوی پلیس راه اعلام  شده است.

گیلان یکی از استانهای  پرتردد کشور بخصوص در ایام تعطیلات است. تراکم  جمیعتی  و نزدیکی  به پایتخت موجب شده حجم  ورود مسافر به گیلان در ایام تعطیلات  بیش از همیشه  باشد. این  در حالیست  که  بیش از ۹۰  نقطه‌ی  حادثه خیز از سوی  پلیس راه گیلان در جاده‌های استان شناسایی شده اند  که اصلاح و رفع آنها می‌تواند در کاهش وقوع  تصادفات  تاثیر گذار باشد.

در همین رابطه « محمدرضا نازک کار» مدیر کل راهداری گیلان  از افزایش  سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی گیلان خبر داد.

نازک کار گفت: در حال  حاضر ۵۲  سامانه‌ی  ثبت تخلفات جاده‌ای  در محورهای مواصلاتی گیلان وجود دارد که در سال آینده ۱۱ سامانه‌ی  جدید در جاده‌ها و محورهای استان نصب و راه‌اندازی می ‌شود.

وی  سرعت غیر مجاز رانندگان و بی‌توجهی به علایم رانندگی در جاده‎ها  در نقاط حادثه‌خیز را عامل اصلی  وقوع  تصادفات جاده ای بیان کرد و گفت: آشکارسازی نقاط پرحادثه در راه‌های  استان از طریق نصب تابلوهای خاص هشدار دهنده انجام شده و‌ در مرحله نخست  مناطقی که بیشترین آمار وقوع حوادث  جاده‌ای را داشته‌اند  شناسایی  شده اند تا عملیات فیزیکی  و مهندسی  جهت کاهش بروز سوانح  در آن‌ها اجرایی شود.

گفتنی است پیشتر از سوی پلیس راه گیلان اعلام شده بود: در ۸ ماهه نخست امسال ۳۷۷ نفر در اثر تصادف  در گیلان  جان خود را از دست دادند. همچنین مسیرهای  رشت به لنگرود،  تالش به آستارا و رشت به فومن  جز مسیرهای پرتصادف گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.