انجمن عکاسان، میزبان بزرگان عکاسی گیلان شد

در مراسم باشکوهی در خانه فرهنگ رشت

0 269

عکاس: عماد ضیایی

دبیر عکس و مستند: الوند رضازاده/

نشست عکاسان گیلان به همت انجمن عکاسان گیلان در خانه فرهنگ گیلان سه‌شنبه دوم خرداد با حمایت مجموعه فروشگاه کانن پرشیا برگزار شد.

در این مراسم بسیاری از عکاسان  مجرب و کارآموخته استان و فعالان این حوزه حضور داشتند.

الوند رضازاده ـ رئیس انجمن عکاسان گیلان ـ  ابتدا گزارشی از روند تغییر ثبت انجمن عکاسان و نیز فعالیت انجمن در دوره همه گیری  کرونا ارایه داد.

رضازاده یادآور شد: انجمن عکاسان رشت از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز نمود. اگرچه طی دو سال همه‌گیری کووید ۱۹، فعالیت انجمن محدود شده بود ولی موفق شدیم ثبت انجمن عکاسان گیلان را نهایی کنیم و اکنون فصل جدیدی از فعالیت انجمن آغاز شده است.

پس از صحبت ایشان در بخش دیگری از این برنامه، فتوکلیپی از عکاسان استان گیلان به نمایش در آمد.

آقای میرزائی عضو هیات مدیره و خزانه‌دار انجمن عکاسان از همراهان ثبت انجمن و برگزاری این نشست تقدیر بعمل آورد و  در بخش دیگری از برنامه، گزارشی از عملکرد مالی انجمن را به حضار ارایه داد.

پس از نمایش ویدئو کلیپی از عکس‌های استاد شباب گلچین، در راستای تقدیر از ایشان، علیرضا عزتی عکاس پیشکسوت در خصوص آقای شباب گلچین، سخنرانی نمود.

عزتی در بخشی از سخنان خود گفت: عکاسی گلچین، نمونه واقعی مستند اجتماعی است و شاید یکی از الگوهای عکاسی برای دیگر عکاسان کشور باشد.

عزتی سپس از زحمات ایشان در به تصویر کشیدن تالش قدردانی نموده و این عکاسی را فرصتی برای بهبود شرایط بسیاری از این مدارس روستایی دانست.

در بخش دیگری از این برنامه فتوکلیپی از آثار عکاسی شباب گلچین به همراه ویدیو کلیپ آقای عادل پازیار معاون دبیرسرویس خبرگزاری ایرنا در مورد ایشان به نمایش درآمد.

درادامه عکسی از ایشان که توسط مرتضی رفیع‌خواه دیگر عکاس این انجمن، گرفته شده، پس از امضای حاضران مراسم به ایشان اهدا شد.

در این نشست برای اولین بار مستند روایت چهار پنجره به کارگردانی الوند رضازاده از چهار تن از بزرگان و پیشکسوتان عکاسی استان گیلان آقایان حسین جمالپور موسس عکاسخانه پر، غلامرضا بیگدلی موسس عکاسی سایه، شادروان حمید میرزائی موسس عکاسخانه خاطره و خانم کفایت آریایی‌فر استاد دانشگاه و نویسنده کتاب “عکاسان و عکاسخانه ها قدیم گیلان” برای عموم به نمایش درآمد و از خانم کفایت آریایی‌فر، آقای حسین جمالپور، آقای غلامرضا بیگدلی و آقای شباب گلچین وآقای مجید زری‌دوست تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این نشست، مقرر شد که انجمن عکاسان گیلان از آقای محمد کوچک‌پور کپورچالی از پیشکسوتان مدعو و غایب این نشست در منزل ایشان از این پیشکسوت نامدار عیادت و قدردانی بعمل آید.

انجمن عکاسان گیلان و تیم رسانه‌ای مرور برای ایشان آرزوی سلامتی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.